Test

Dit is een popup

Tesla wil ook China veroveren met nieuwe fabriek

Het gaat hard voor Tesla, en daar wil Elon Musk van profiteren. Hij maakt er persoonlijk snel werk van om een nieuwe fabriek in China te bouwen om zo aan de grote vraag te voldoen.

tesla-model-s-2_600x0w

Tesla neemt deel aan het Hong Kong technologieforum morgen, maar vandaag wil het toch al zijn strategie uit de doeken doen. Elon Musk heeft een gaatje gevonden in zijn drukke schema om in China uit te leggen hoe Tesla het doet. Resultaat? Indrukwekkend goed. Zo goed zelfs, dat hij zo snel mogelijk een fabriek wil openen om aan de grote vraag te voldoen.

Het enige waar Musk nog over moet onderhandelen, is de import taks en de sociale kosten om een fabriek in werking te stellen. In de meeste andere landen worden er speciale regelingen getroffen om nieuwe, energievriendelijke bedrijven aan te trekken. Afwachten of ook een grootmacht als China daaraan toegeeft.

Tot op vandaag heeft Tesla 15 winkels in zeven grote steden en meer dan 340 Superchargers doorheen heel China. Voeg daar nog 1.600 Teslaladers (destination chargers) aan toe, en je weet dat de motivatie groot genoeg is om veel Model S-auto’s te verkopen. In Hong Kong alleen al zijn er 42 Superchargers. Zelfs Californië komt niet aan dat aantal.

Tussen 2014 en 2015 noteert Hong Kong een groei van 270% op vlak van elektrische auto’s. Om de markt nog meer open te breken, verwacht Elon Musk dat de Tesla Model X tegen de tweede helft van het jaar ook in China beschikbaar zou moeten zijn. Het kan allemaal niet snel genoeg gaan in China.

tesla-model-s-2_600x0w

Tesla neemt deel aan het Hong Kong technologieforum morgen, maar vandaag wil het toch al zijn strategie uit de doeken doen. Elon Musk heeft een gaatje gevonden in zijn drukke schema om in China uit te leggen hoe Tesla het doet. Resultaat? Indrukwekkend goed. Zo goed zelfs, dat hij zo snel mogelijk een fabriek wil openen om aan de grote vraag te voldoen.

Het enige waar Musk nog over moet onderhandelen, is de import taks en de sociale kosten om een fabriek in werking te stellen. In de meeste andere landen worden er speciale regelingen getroffen om nieuwe, energievriendelijke bedrijven aan te trekken. Afwachten of ook een grootmacht als China daaraan toegeeft.

Tot op vandaag heeft Tesla 15 winkels in zeven grote steden en meer dan 340 Superchargers doorheen heel China. Voeg daar nog 1.600 Teslaladers (destination chargers) aan toe, en je weet dat de motivatie groot genoeg is om veel Model S-auto’s te verkopen. In Hong Kong alleen al zijn er 42 Superchargers. Zelfs Californië komt niet aan dat aantal.

Tussen 2014 en 2015 noteert Hong Kong een groei van 270% op vlak van elektrische auto’s. Om de markt nog meer open te breken, verwacht Elon Musk dat de Tesla Model X tegen de tweede helft van het jaar ook in China beschikbaar zou moeten zijn. Het kan allemaal niet snel genoeg gaan in China.

elon muskmodel ssuperchargertesla model steslalader

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!