Test

Dit is een popup

Apple valt gebruikers lastig met iPhone-reclame in App Store

Waar liggen de prioriteiten van Apple? In het aanspreken van een ruim publiek of het scheppen van geld? Een goeie service aanbieden of geld?

Apple gaat ver in zijn marketingstrategie. Niemand kan ontkennen dat het beestig goede toestellen produceert, al kunnen we de nodige vraagtekens zetten bij sommige tactieken die de techgigant hanteert. Marketing is steeds een integraal deel van een product, maar meestal is het bedoeld om een zo groot mogelijk publiek te bereiken en te overtuigen.

Met zijn laatste stunt bewijst Apple dat het voor hen niet uitmaakt wie de producten koopt, zolang zij maar langs de kassa passeren. Wie immers naar de Apple app store navigeert via een iPhone 5S of ouder, krijgt meteen een pop-up te zien die de nieuwste generatie iPhones aanprijst. Ze willen blijkbaar niet enkel nieuwe klanten werven, maar hun huidige gebruikers ook aanmanen om maar meteen te upgraden.

Op Twitter doen vele misnoegde gebruikers hun verhaal. Eén iemand maakt zelfs gewag van reclame voor een iPhone 6S terwijl hij de store bezoekt vanop zijn eigen 6S. Eén gebruiker vergelijkt het met iemand die een nieuwe, goedkope auto koopt, de handleiding consulteert en op de eerste bladzijde meteen reclame voor het high-end model ziet staan. Een slag in het gezicht.

https://twitter.com/adrian_haus/status/675213193954910208/photo/1

Apple gaat ver in zijn marketingstrategie. Niemand kan ontkennen dat het beestig goede toestellen produceert, al kunnen we de nodige vraagtekens zetten bij sommige tactieken die de techgigant hanteert. Marketing is steeds een integraal deel van een product, maar meestal is het bedoeld om een zo groot mogelijk publiek te bereiken en te overtuigen.

Met zijn laatste stunt bewijst Apple dat het voor hen niet uitmaakt wie de producten koopt, zolang zij maar langs de kassa passeren. Wie immers naar de Apple app store navigeert via een iPhone 5S of ouder, krijgt meteen een pop-up te zien die de nieuwste generatie iPhones aanprijst. Ze willen blijkbaar niet enkel nieuwe klanten werven, maar hun huidige gebruikers ook aanmanen om maar meteen te upgraden.

Op Twitter doen vele misnoegde gebruikers hun verhaal. Eén iemand maakt zelfs gewag van reclame voor een iPhone 6S terwijl hij de store bezoekt vanop zijn eigen 6S. Eén gebruiker vergelijkt het met iemand die een nieuwe, goedkope auto koopt, de handleiding consulteert en op de eerste bladzijde meteen reclame voor het high-end model ziet staan. Een slag in het gezicht.

https://twitter.com/adrian_haus/status/675213193954910208/photo/1

app storeappleiphonemobieloplichting

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!