Kan augmented reality Google Glass redden?
Vandaag werd een patent van Google goedgekeurd dat het bedrijf een jaar geleden had ingediend. In dit patent wordt een technologie beschreven die erg doet denken aan een samensmelting tussen Google Glass en augmented reality. Er wordt namelijk gesproken over een manier om digitale animatie toe te voegen aan het beeld van een gebruiker met behulp van een draagbaar scherm.
Vooralsnog weigert Google echter meer details te geven over dit onderwerp. “We bezitten patenten voor uiteenlopende ideeën, welke al dan niet resulteren in een echt product. De aankondiging van toekomstige producten kunnen dan ook niet gebaseerd worden op onze patenten,” besluit een woordvoerder van Google.
Het patent verklaart in elk geval waarom Google het bedrijf Magic Leap opkocht. Deze startup is namelijk gespecialiseerd in het creëren van augmented reality-content en heeft een reeks van augmented reality-spellen uitgebracht. Dergelijke content vormt een manier voor Google om zijn slimme bril nuttiger te maken en de bril zou derhalve een breder publiek kunnen aanspreken.
Vandaag werd een patent van Google goedgekeurd dat het bedrijf een jaar geleden had ingediend. In dit patent wordt een technologie beschreven die erg doet denken aan een samensmelting tussen Google Glass en augmented reality. Er wordt namelijk gesproken over een manier om digitale animatie toe te voegen aan het beeld van een gebruiker met behulp van een draagbaar scherm.
Vooralsnog weigert Google echter meer details te geven over dit onderwerp. “We bezitten patenten voor uiteenlopende ideeën, welke al dan niet resulteren in een echt product. De aankondiging van toekomstige producten kunnen dan ook niet gebaseerd worden op onze patenten,” besluit een woordvoerder van Google.
Het patent verklaart in elk geval waarom Google het bedrijf Magic Leap opkocht. Deze startup is namelijk gespecialiseerd in het creëren van augmented reality-content en heeft een reeks van augmented reality-spellen uitgebracht. Dergelijke content vormt een manier voor Google om zijn slimme bril nuttiger te maken en de bril zou derhalve een breder publiek kunnen aanspreken.