Test

Dit is een popup

25 schrijftips voor een hogere plaats in Google (2)

Een goede online tekst slaat niet alleen aan bij je lezers, maar ook bij zoekmachines. We geven enkele tips.

seo

SEO-schrijven is de kunst van het schrijven van teksten die aanslaan bij bezoekers en zoekmachines. We hebben in totaal 25 SEO-schrijftips voor je klaar, waamee je hoger komt in Google én meer rendement uit je website haalt.

Onze eerste vijf schrijftips kan je hier nalezen, deel 2 volgt hieronder.

6. Schrijf regelmatig

Google houdt van websites die regelmatig geupdatet worden. En terecht, want als je mag kiezen tussen een levendige site met regelmatig nieuwe content of een site die zelden ververst wordt, kies je waarschijnlijk ook voor de eerste.

Voeg daarom regelmatig nieuwe content toe aan je website, het liefste op basis van zoekwoorden. Zo trek je direct bezoekers door het bericht te verspreiden via social media en op de langere termijn via de zoekresultaten van Google en consorten.

7. Schrijf betekenisvolle SEO-teksten

Zoekmachine Google is altijd druk met het aanscherpen van zijn algoritme. Dankzij Semantic Search weet de zoekmachine steeds beter welke pagina’s het geschiktste zijn bij een bepaalde zoekvraag, en dat zijn niet per se degene waar het meeste zoekwoorden in verwerkt zijn (zoals vroeger).

Schrijf liever betekenisvolle teksten waar mensen echt wat aan hebben en verwerk er subtiel zoekwoorden, aanverwante termen en synoniemen in. Je helpt er bezoekers en ook jezelf mee.

8. Houd altijd rekening met de intentie van de bezoeker

De intentie van een zoekopdracht was altijd al belangrijk, maar dankzij Semantic Search neemt dit toe.

Waar is iemand naar op zoek als hij of zij bepaalde zoekwoorden intikt in Google? Probeer je dit voor te stellen bij het SEO-schrijven en verwerk de intentie in je teksten. Lezers en zoekmachines zijn je er dankbaar voor.

9. Presenteer je tekst simpel en gebruiksvriendelijk

Je kunt nog zo’n prachtige SEO-tekst schrijven, maar als je hem slecht presenteert, haken bezoekers af. Google ziet dat ook, bijvoorbeeld aan de hand van de bouncerate (mensen die je website direct verlaten) of de tijd op de pagina.

Steek daarom niet alleen tijd in het schrijven van de tekst, maar ook in de vormgeving, beeldgebruik, lettergrootte etc. Presenteer je tekst kortom eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

10. Schrijf lange teksten

Mag het ietsje meer zijn? Van Google zeker wel, want de zoekmachine is nog steeds sterk tekst-georiënteerd en houdt van lappen tekst. Uit Amerikaans onderzoek blijkt zelfs dat bij populaire zoektermen de pagina’s in de top 10 vaak 900 woorden of meer bevatten. Schroom dus niet en schrijf lange, uitgebreide SEO-teksten voor je belangrijkste zoektermen.

Morgen volgt een nieuwe lading tips. Wilt u alles te weten komen over zoekmachineoptimalisatie, dan kan u deelnemen aan onze training SEO voor tekstschrijvers op 27 november 2015. Meer informatie vindt u op www.businessmeetsit.be.

seo

SEO-schrijven is de kunst van het schrijven van teksten die aanslaan bij bezoekers en zoekmachines. We hebben in totaal 25 SEO-schrijftips voor je klaar, waamee je hoger komt in Google én meer rendement uit je website haalt.

Onze eerste vijf schrijftips kan je hier nalezen, deel 2 volgt hieronder.

6. Schrijf regelmatig

Google houdt van websites die regelmatig geupdatet worden. En terecht, want als je mag kiezen tussen een levendige site met regelmatig nieuwe content of een site die zelden ververst wordt, kies je waarschijnlijk ook voor de eerste.

Voeg daarom regelmatig nieuwe content toe aan je website, het liefste op basis van zoekwoorden. Zo trek je direct bezoekers door het bericht te verspreiden via social media en op de langere termijn via de zoekresultaten van Google en consorten.

7. Schrijf betekenisvolle SEO-teksten

Zoekmachine Google is altijd druk met het aanscherpen van zijn algoritme. Dankzij Semantic Search weet de zoekmachine steeds beter welke pagina’s het geschiktste zijn bij een bepaalde zoekvraag, en dat zijn niet per se degene waar het meeste zoekwoorden in verwerkt zijn (zoals vroeger).

Schrijf liever betekenisvolle teksten waar mensen echt wat aan hebben en verwerk er subtiel zoekwoorden, aanverwante termen en synoniemen in. Je helpt er bezoekers en ook jezelf mee.

8. Houd altijd rekening met de intentie van de bezoeker

De intentie van een zoekopdracht was altijd al belangrijk, maar dankzij Semantic Search neemt dit toe.

Waar is iemand naar op zoek als hij of zij bepaalde zoekwoorden intikt in Google? Probeer je dit voor te stellen bij het SEO-schrijven en verwerk de intentie in je teksten. Lezers en zoekmachines zijn je er dankbaar voor.

9. Presenteer je tekst simpel en gebruiksvriendelijk

Je kunt nog zo’n prachtige SEO-tekst schrijven, maar als je hem slecht presenteert, haken bezoekers af. Google ziet dat ook, bijvoorbeeld aan de hand van de bouncerate (mensen die je website direct verlaten) of de tijd op de pagina.

Steek daarom niet alleen tijd in het schrijven van de tekst, maar ook in de vormgeving, beeldgebruik, lettergrootte etc. Presenteer je tekst kortom eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

10. Schrijf lange teksten

Mag het ietsje meer zijn? Van Google zeker wel, want de zoekmachine is nog steeds sterk tekst-georiënteerd en houdt van lappen tekst. Uit Amerikaans onderzoek blijkt zelfs dat bij populaire zoektermen de pagina’s in de top 10 vaak 900 woorden of meer bevatten. Schroom dus niet en schrijf lange, uitgebreide SEO-teksten voor je belangrijkste zoektermen.

Morgen volgt een nieuwe lading tips. Wilt u alles te weten komen over zoekmachineoptimalisatie, dan kan u deelnemen aan onze training SEO voor tekstschrijvers op 27 november 2015. Meer informatie vindt u op www.businessmeetsit.be.

bloggenSEOtipzoekmachine

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!