Safeshops.be gaat internationaal Safe.Shop-label aanbieden
Het Belgische Safeshops.be heeft een samenwerking afgesloten met het internationale Safe.Shop. De organisatie zal in België als het kwaliteitslabel Safe.shop aanbieden voor webwinkels. Safeshops.be voorzag als lokale organisatie al een eigen kwaliteitslabel, met hun nieuwe partnership kijken ze vooral naar retailers die internationale plannen hebben.
“België is een kleine markt en voor veel Belgische webshops is het dan ook cruciaal om over de landsgrenzen heen te gaan. Het is een positieve evolutie en een echte meerwaarde voor onze webshops als het Safe.Shop label hen het nodige vertrouwen van de internationale consument kan opleveren,” zegt Greet Dekocker, Managing Director van Safeshops.be.
Trust mark
Kwaliteitslabels, ook wel trust marks genoemd, moeten online klanten vertrouwen geven. Bij een fysieke winkel beslis je meestal aan de hand van de etalage, je kennis van het bedrijf, en de inrichting binnenin of je binnengaat of niet. Bij een online winkel zijn verschillende van die signalen niet aanwezig of anders. Het overgrote deel van de webshops hebben vaak geen merkbekendheid. En je kan dan wel kijken naar de lay-out van een website om in te schatten of de webwinkel betrouwbaar is of niet, helemaal zeker ben je nooit. Om die reden zijn trust marks in het leven geroepen.
Safe.shop is een internationale organisatie die vertegenwoordiging heeft in onder meer Brazilië, China, Duitsland, IJsland, Japan, Kroatië, Maleisië, Nederland, Roemenië, Rusland en Zwitserland. Webshops die geïnteresseerd zijn in het label kunnen op Safeshops.be terecht, waar het bedrijf ook de voorwaarden uit de doeken doet.
Het Belgische Safeshops.be heeft een samenwerking afgesloten met het internationale Safe.Shop. De organisatie zal in België als het kwaliteitslabel Safe.shop aanbieden voor webwinkels. Safeshops.be voorzag als lokale organisatie al een eigen kwaliteitslabel, met hun nieuwe partnership kijken ze vooral naar retailers die internationale plannen hebben.
“België is een kleine markt en voor veel Belgische webshops is het dan ook cruciaal om over de landsgrenzen heen te gaan. Het is een positieve evolutie en een echte meerwaarde voor onze webshops als het Safe.Shop label hen het nodige vertrouwen van de internationale consument kan opleveren,” zegt Greet Dekocker, Managing Director van Safeshops.be.
Trust mark
Kwaliteitslabels, ook wel trust marks genoemd, moeten online klanten vertrouwen geven. Bij een fysieke winkel beslis je meestal aan de hand van de etalage, je kennis van het bedrijf, en de inrichting binnenin of je binnengaat of niet. Bij een online winkel zijn verschillende van die signalen niet aanwezig of anders. Het overgrote deel van de webshops hebben vaak geen merkbekendheid. En je kan dan wel kijken naar de lay-out van een website om in te schatten of de webwinkel betrouwbaar is of niet, helemaal zeker ben je nooit. Om die reden zijn trust marks in het leven geroepen.
Safe.shop is een internationale organisatie die vertegenwoordiging heeft in onder meer Brazilië, China, Duitsland, IJsland, Japan, Kroatië, Maleisië, Nederland, Roemenië, Rusland en Zwitserland. Webshops die geïnteresseerd zijn in het label kunnen op Safeshops.be terecht, waar het bedrijf ook de voorwaarden uit de doeken doet.