Test

Dit is een popup

Nieuw winkelconcept Blokker maakt Belgisch debuut

In België is de eerste Blokker opengegaan met een nieuwe inrichting. Ook online bracht de keten enkele belangrijke wijzingen aan.

In de omgeving van Gent heeft de Nederlandse budgetketen Blokker de afgelopen week zeven winkels vernieuwt volgens het aangepaste concept dat in Nederland ondertussen al ingeburgerd is. De make-over brengt zowel in de fysieke winkel als online veranderingen met zich mee.

De winkels met aangepast concept krijgen de naam ‘Nieuwste Blokker’ mee. Vooral aan het aanbod is gesleuteld. Het assortiment in de winkels is verdubbeld, tot zo’n 5.000 items. Bovendien wil Blokker ook een eigen huismerk uitspelen, al staat dat onderdeel nog niet op poten. Wie in de winkel niet vindt wat hij zoekt, kan zich naar de website wenden voor een nog groter aanbod. De Nederlandse keten maakt het ook mogelijk om online bestellingen te plaatsen die nadien in de winkel opgehaald kunnen worden. Op de website zijn verder links naar de mogelijkheid voor thuisbezorging te vinden, maar die leiden op dit moment enkel naar een klantenservice-pagina.

“Deze vernieuwing is veel zichtbaarder voor de klant en zorgt ervoor dat Blokker het toonaangevende merk wordt voor alles wat iedereen thuis nodig heeft, van bij het opstaan tot het slapen gaan,” zegt CEO Bernd Bosch. Of de formule ook snel zijn weg zal naar andere Belgische winkels, houdt de bedrijfsleider in het midden. “Als de nieuwe formule aanslaat en voldoende waardering krijgt van de klant, bekijken wij of, waar en hoe andere winkels kunnen volgen.”

De Nederlandse keten zit momenteel in financieel moeilijke periode. Blokker Holding, het moederbedrijf van de winkel, heeft het afgelopen jaar al zijn concerns behalve Blokker van de hand gedaan. Het bedrijf heeft er ook al verschillende experimenten opzitten met zijn winkels in België. De huidige vernieuwing is gebaseerd op een concept dat het bedrijf al in 300 winkels in Nederland doorvoerde.

In de omgeving van Gent heeft de Nederlandse budgetketen Blokker de afgelopen week zeven winkels vernieuwt volgens het aangepaste concept dat in Nederland ondertussen al ingeburgerd is. De make-over brengt zowel in de fysieke winkel als online veranderingen met zich mee.

De winkels met aangepast concept krijgen de naam ‘Nieuwste Blokker’ mee. Vooral aan het aanbod is gesleuteld. Het assortiment in de winkels is verdubbeld, tot zo’n 5.000 items. Bovendien wil Blokker ook een eigen huismerk uitspelen, al staat dat onderdeel nog niet op poten. Wie in de winkel niet vindt wat hij zoekt, kan zich naar de website wenden voor een nog groter aanbod. De Nederlandse keten maakt het ook mogelijk om online bestellingen te plaatsen die nadien in de winkel opgehaald kunnen worden. Op de website zijn verder links naar de mogelijkheid voor thuisbezorging te vinden, maar die leiden op dit moment enkel naar een klantenservice-pagina.

“Deze vernieuwing is veel zichtbaarder voor de klant en zorgt ervoor dat Blokker het toonaangevende merk wordt voor alles wat iedereen thuis nodig heeft, van bij het opstaan tot het slapen gaan,” zegt CEO Bernd Bosch. Of de formule ook snel zijn weg zal naar andere Belgische winkels, houdt de bedrijfsleider in het midden. “Als de nieuwe formule aanslaat en voldoende waardering krijgt van de klant, bekijken wij of, waar en hoe andere winkels kunnen volgen.”

De Nederlandse keten zit momenteel in financieel moeilijke periode. Blokker Holding, het moederbedrijf van de winkel, heeft het afgelopen jaar al zijn concerns behalve Blokker van de hand gedaan. Het bedrijf heeft er ook al verschillende experimenten opzitten met zijn winkels in België. De huidige vernieuwing is gebaseerd op een concept dat het bedrijf al in 300 winkels in Nederland doorvoerde.

beaconeddystonegoogleibeacon

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!