Test

Dit is een popup

Alibaba opent meubelzaak in Ikea-stijl

Alibaba opent Home Times; een grootschalige meubelzaak met duizenden producten die bovendien veel wegheeft van een bepaalde Zweedse meubelexpert.

In de Chinese stad Hangzhou opent Alibaba het eerste vlaggenschip van wat een nieuwe keten moet worden. Home Times biedt meubels en decoratie in de stijl van Ikea, aangevuld met technologische snufjes waar Alibaba om bekend komt te staan.

Elektronische prijzen

In de winkel vind je zo’n 20.000 artikelen, waaronder meubels, kookgerei, decoratie en accessoires. Elk product is voorzien van een elektronisch prijskaartje dat toestaat om prijzen op afstand aan te passen. Klanten kunnen ook de barcode op het etiket scannen om het item online te bekijken, bijvoorbeeld om andere kleuren of maten van het artikel te kiezen, en kunnen de items ook online bestellen, bijvoorbeeld wanneer ze een item thuis willen laten bezorgen, in plaats van het zelf mee te nemen in de auto of bus.

Minder retour

Alibaba mengde zich al eerder in de sector met de opening van meubelzaak House Selection in december, eveneens in Hangzhou. Met fysieke meubelwinkels hoopt Alibaba wellicht om de retourpercentages van de online platform terug te dringen. De winkels moeten klanten de kans bieden om meubels te bekijken en uit te testen alvorens ze te kopen, waardoor terugzendingen beperkt moeten worden.

De Chinese online reus wilt het aantal winkels tot slot flink uitbreiden. Dit jaar komen er nog drie filialen bij, en in 2018 wordt gemikt op nog eens vijftien extra filialen.

In de Chinese stad Hangzhou opent Alibaba het eerste vlaggenschip van wat een nieuwe keten moet worden. Home Times biedt meubels en decoratie in de stijl van Ikea, aangevuld met technologische snufjes waar Alibaba om bekend komt te staan.

Elektronische prijzen

In de winkel vind je zo’n 20.000 artikelen, waaronder meubels, kookgerei, decoratie en accessoires. Elk product is voorzien van een elektronisch prijskaartje dat toestaat om prijzen op afstand aan te passen. Klanten kunnen ook de barcode op het etiket scannen om het item online te bekijken, bijvoorbeeld om andere kleuren of maten van het artikel te kiezen, en kunnen de items ook online bestellen, bijvoorbeeld wanneer ze een item thuis willen laten bezorgen, in plaats van het zelf mee te nemen in de auto of bus.

Minder retour

Alibaba mengde zich al eerder in de sector met de opening van meubelzaak House Selection in december, eveneens in Hangzhou. Met fysieke meubelwinkels hoopt Alibaba wellicht om de retourpercentages van de online platform terug te dringen. De winkels moeten klanten de kans bieden om meubels te bekijken en uit te testen alvorens ze te kopen, waardoor terugzendingen beperkt moeten worden.

De Chinese online reus wilt het aantal winkels tot slot flink uitbreiden. Dit jaar komen er nog drie filialen bij, en in 2018 wordt gemikt op nog eens vijftien extra filialen.

new horizonsruimtevaartveilige modusWetenschap

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!