Nordstrom opent modewinkel zonder voorraad
Kledingconcern Nordstrom test een nieuw retailconcept uit: het opent een fysieke winkel waar klanten onder andere kunnen langskomen voor stylingadvies. Tijdens een stylingafspraak kan een klant kleding passen, maar het is de bedoeling dat ze hun uitgekozen items pas na bestelling komen ophalen. De winkel houdt immers geen eigen stock bij. Het bedrijf doopt zijn nieuwe concept ‘Nordstrom Local’.
Premium services
Het stylingadvies is maar een deel van Nordstroms nieuwe concept. Het wil in zijn Local-vestigingen ook diensten aanbieden zoals een manicureservice en een kleermaker, om het premium gevoel van de winkel te versterken. Andere services zijn het afgeven van retourpakketjes of het ophalen van online bestellingen. Het bedrijf stelt ook dat het 1 procent van de verkoop van cadeaukaarten zal doneren aan lokale nonprofit projecten.
“We weten dat de tijd die een klant ter beschikking heeft steeds korter wordt, we wilden daarom onze beste services die tegemoet komen aan hun shoppingnoden aanbieden in een geschikte locatie. Nieuwe manieren vinden om te onze klanten op hun eigen voorwaarden te benaderen is voor ons nooit belangrijker geweest,” zegt Shea Jensen, Senior VP Customer experience bij Nordstrom.
Banen geschrapt
Nordstrom heeft de afgelopen jaren flink wat verbeteringen doorgevoerd in zijn bedrijf. Daartoe behoren onder andere gratis verzending en retouren, het terugbrengen van bestelde artikelen in alle winkels, de optie reserve and try in store in de app en een gepersonaliseerde mobiele webshop. Om die reden schrapte Nordstrom begin dit jaar 106 banen in zijn klantenservice die volgens de keten overbodig zijn geworden.
Kledingconcern Nordstrom test een nieuw retailconcept uit: het opent een fysieke winkel waar klanten onder andere kunnen langskomen voor stylingadvies. Tijdens een stylingafspraak kan een klant kleding passen, maar het is de bedoeling dat ze hun uitgekozen items pas na bestelling komen ophalen. De winkel houdt immers geen eigen stock bij. Het bedrijf doopt zijn nieuwe concept ‘Nordstrom Local’.
Premium services
Het stylingadvies is maar een deel van Nordstroms nieuwe concept. Het wil in zijn Local-vestigingen ook diensten aanbieden zoals een manicureservice en een kleermaker, om het premium gevoel van de winkel te versterken. Andere services zijn het afgeven van retourpakketjes of het ophalen van online bestellingen. Het bedrijf stelt ook dat het 1 procent van de verkoop van cadeaukaarten zal doneren aan lokale nonprofit projecten.
“We weten dat de tijd die een klant ter beschikking heeft steeds korter wordt, we wilden daarom onze beste services die tegemoet komen aan hun shoppingnoden aanbieden in een geschikte locatie. Nieuwe manieren vinden om te onze klanten op hun eigen voorwaarden te benaderen is voor ons nooit belangrijker geweest,” zegt Shea Jensen, Senior VP Customer experience bij Nordstrom.
Banen geschrapt
Nordstrom heeft de afgelopen jaren flink wat verbeteringen doorgevoerd in zijn bedrijf. Daartoe behoren onder andere gratis verzending en retouren, het terugbrengen van bestelde artikelen in alle winkels, de optie reserve and try in store in de app en een gepersonaliseerde mobiele webshop. Om die reden schrapte Nordstrom begin dit jaar 106 banen in zijn klantenservice die volgens de keten overbodig zijn geworden.