Test

Dit is een popup

Deze 7 social media gebruiken marketeers het meest

Voordelen
Intuïtieve app
Maait efficiënt
Ook voor grotere tuinen
Nadelen
Luid
Vergeet soms zones
Aanbevolen prijs: €1499
Waar te koop?
Totaalscore 7
Het sociale media-landschap bestaat uit meer dan Facebook alleen. Uit alle mogelijke opties kiezen marketeers deze zeven netwerken het vaakst om hun doelgroep te bereiken.

Het is wel duidelijk dat Facebook zichzelf de koning der sociale media mag noemen wanneer het aankomt op de gebruikersaantallen. Het sociale netwerk heeft dubbel zoveel gebruikers als concurrenten Twitter, Pinterest en Snapchat samen. Aan professionele kant zijn de verschillen minder groot. Dat blijkt uit een bevraging van Social Media Examiner waarbij marketeers gevraagd werden welke sociale media ze gebruikten voor hun campagnes.

 

Infographic: Marketers Have Yet to Embrace Snapchat | Statista

Facebook neemt nog steeds de leiding. Zo’n 94 procent van de marketeers gebruikte het sociale medium in 2017. Wél verrassend is dat de blauwe gigant opgevolgd wordt door die andere blauwe speler: Twitter. Ondanks het feit dat Twitter ongeveer 328 miljoen maandelijkse gebruikers heeft – een peuleschil vergeleken met de miljarden op Messenger, WhatsApp of Facebook – bleek het netwerk toch voor 68 procent van de marketeers onmisbaar.

LinkedIn en Instagram liggen dichter bij elkaar, met 56 en 54 procent van de marketeers respectievelijk. Iets minder dan de helft doet een beroep op YouTube en ongeveer één derde werkt op Pinterest.

Snapchat

Snapchat kan tot slot het minste interesse opwekken. Slecht 7 procent van de marketeers opteert om hun boodschap via de afbeelding-gebaseerde app. Snapchat kan op zo’n 166 miljoen dagelijkse gebruikers rekenen, maar kreeg het zwaar te verduren onder de concurrentie van Instagram en WhatsApp, die elk een gelijkaardige functie introduceerden om tijdelijke foto’s te delen.

Bovendien ontbrak het Snapchat lang aan de juiste tools om het succes van posts en campagnes te analyseren. Marketeers die het medium gebruikten, hadden het raden naar hoeveel gebruikers ze bereikten. Onlangs introduceerde het netwerk dan toch de nodige meettools: een nieuw programma staat toe om te tracken hoe de campagnes op Snapchat een impact hebben op de verkoop, en de data te verwerken in een marketing-dashboard. Of dat bedrijven doet stormlopen naar het platform, is nog maar de vraag. Zelfs met de beste marketingtools blijft het platform bestemd voor een nichepubliek: perfect voor sommige merken, weinig nuttig voor meesten.

 

 

https://www.twinkle.be/tips/168568/4-tips-om-merk-promoten-op-sociale-media/

 


 

Het is wel duidelijk dat Facebook zichzelf de koning der sociale media mag noemen wanneer het aankomt op de gebruikersaantallen. Het sociale netwerk heeft dubbel zoveel gebruikers als concurrenten Twitter, Pinterest en Snapchat samen. Aan professionele kant zijn de verschillen minder groot. Dat blijkt uit een bevraging van Social Media Examiner waarbij marketeers gevraagd werden welke sociale media ze gebruikten voor hun campagnes.

 

Infographic: Marketers Have Yet to Embrace Snapchat | Statista

Facebook neemt nog steeds de leiding. Zo’n 94 procent van de marketeers gebruikte het sociale medium in 2017. Wél verrassend is dat de blauwe gigant opgevolgd wordt door die andere blauwe speler: Twitter. Ondanks het feit dat Twitter ongeveer 328 miljoen maandelijkse gebruikers heeft – een peuleschil vergeleken met de miljarden op Messenger, WhatsApp of Facebook – bleek het netwerk toch voor 68 procent van de marketeers onmisbaar.

LinkedIn en Instagram liggen dichter bij elkaar, met 56 en 54 procent van de marketeers respectievelijk. Iets minder dan de helft doet een beroep op YouTube en ongeveer één derde werkt op Pinterest.

Snapchat

Snapchat kan tot slot het minste interesse opwekken. Slecht 7 procent van de marketeers opteert om hun boodschap via de afbeelding-gebaseerde app. Snapchat kan op zo’n 166 miljoen dagelijkse gebruikers rekenen, maar kreeg het zwaar te verduren onder de concurrentie van Instagram en WhatsApp, die elk een gelijkaardige functie introduceerden om tijdelijke foto’s te delen.

Bovendien ontbrak het Snapchat lang aan de juiste tools om het succes van posts en campagnes te analyseren. Marketeers die het medium gebruikten, hadden het raden naar hoeveel gebruikers ze bereikten. Onlangs introduceerde het netwerk dan toch de nodige meettools: een nieuw programma staat toe om te tracken hoe de campagnes op Snapchat een impact hebben op de verkoop, en de data te verwerken in een marketing-dashboard. Of dat bedrijven doet stormlopen naar het platform, is nog maar de vraag. Zelfs met de beste marketingtools blijft het platform bestemd voor een nichepubliek: perfect voor sommige merken, weinig nuttig voor meesten.

 

 

https://www.twinkle.be/tips/168568/4-tips-om-merk-promoten-op-sociale-media/

 


 

bosch indego 1000 connectrobotmaaiertest

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!