Test

Dit is een popup

Google laat je producten kopen vanuit zoekresultaten

De internetreus wil naar verluidt een koopknop toevoegen aan enkele gesponsorde zoekresultaten. Dit om concurrenten voor te blijven.

Gemak dient de mens en Google speelt daar handig op in. De internetgigant wil het nog makkelijker maken om iets vanaf je telefoon te kopen door een "koopknop" toe te voegen aan enkele gesponsorde zoekresultaten. Dit staat in de Wall Street Journal te lezen.

De nieuwe optie wordt gedurende de komende weken toegevoegd en werkt alleen bij gesponsorde zoekresultaten. De "organische" resultaten die je van Googles algoritmes krijgt voorgeschoteld na het invoeren van een zoekopdracht blijven ongewijzigd.

[related_article id=”158901″]

Wanneer je op de koopknop drukt word je doorgeleid naar een productpagina. Daar kun je verdere details als kleur en formaat bepalen om vervolgens de koop verder af te ronden.

Google wil geen reactie geven, maar deze stap van de zoekreus onderstreept de groeiende concurrentie met grote ketens als Amazon en eBay. Het is ook het meest recente voorbeeld van pogingen van Google om de grenzen van zijn zoekmachine op te rekken en meer diensten aan te bieden dan enkel het tonen van links naar andere websites. 

Verder is het een manier van Google om mensen die via een mobiele telefoon surfen op de eigen website te houden. Hoewel Google de zoekmarkt op desktop-pc"s domineert, geldt dat in mindere mate voor smartphones. Op het gebied van omzet uit mobiele zoekopdrachten gaat het bedrijf nog steeds aan kop, maar telefoongebruikers kiezen steeds vaker voor specifieke apps als ze dingen opzoeken.

Om het betalen vanuit de zoekresultaten eenvoudig te maken is het voor gebruikers mogelijk creditcardgegevens op de slaan voor toekomstig aankopen. Google deelt de betaalinformatie niet met de verkopers. Ook hoeven de verkopers volgens de Wall Street Journal niet bang te zijn om klanten kwijt te raken, want het is nog steeds mogelijk om aan te melden voor nieuwsbrieven en andere marketingacties.

Geïnteresseerd in het optimaliseren van je website voor Google? Op vrijdag 5 juni onganiseert onze uitgeverij een training "SEO voor tekstschrijvers". Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven op www.businessmeetsit.be.

Gemak dient de mens en Google speelt daar handig op in. De internetgigant wil het nog makkelijker maken om iets vanaf je telefoon te kopen door een "koopknop" toe te voegen aan enkele gesponsorde zoekresultaten. Dit staat in de Wall Street Journal te lezen.

De nieuwe optie wordt gedurende de komende weken toegevoegd en werkt alleen bij gesponsorde zoekresultaten. De "organische" resultaten die je van Googles algoritmes krijgt voorgeschoteld na het invoeren van een zoekopdracht blijven ongewijzigd.

[related_article id=”158901″]

Wanneer je op de koopknop drukt word je doorgeleid naar een productpagina. Daar kun je verdere details als kleur en formaat bepalen om vervolgens de koop verder af te ronden.

Google wil geen reactie geven, maar deze stap van de zoekreus onderstreept de groeiende concurrentie met grote ketens als Amazon en eBay. Het is ook het meest recente voorbeeld van pogingen van Google om de grenzen van zijn zoekmachine op te rekken en meer diensten aan te bieden dan enkel het tonen van links naar andere websites. 

Verder is het een manier van Google om mensen die via een mobiele telefoon surfen op de eigen website te houden. Hoewel Google de zoekmarkt op desktop-pc"s domineert, geldt dat in mindere mate voor smartphones. Op het gebied van omzet uit mobiele zoekopdrachten gaat het bedrijf nog steeds aan kop, maar telefoongebruikers kiezen steeds vaker voor specifieke apps als ze dingen opzoeken.

Om het betalen vanuit de zoekresultaten eenvoudig te maken is het voor gebruikers mogelijk creditcardgegevens op de slaan voor toekomstig aankopen. Google deelt de betaalinformatie niet met de verkopers. Ook hoeven de verkopers volgens de Wall Street Journal niet bang te zijn om klanten kwijt te raken, want het is nog steeds mogelijk om aan te melden voor nieuwsbrieven en andere marketingacties.

Geïnteresseerd in het optimaliseren van je website voor Google? Op vrijdag 5 juni onganiseert onze uitgeverij een training "SEO voor tekstschrijvers". Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven op www.businessmeetsit.be.

googlekopennieuwsnSEOzoekresultaten

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!