Test

Dit is een popup

Google gaat tweets weer in zoekresultaten opnemen

Volgens Bloomberg hebben Twitter en Google een overeenkomst bereikt om de zoekmachine en de eindeloze stroom aan tweets opnieuw met elkaar te verbinden.

Het ziet ernaar uit dat tweets een tweede kans krijgen in de zoekresultaten van Google.

Twitter heeft volgens Bloomberg een deal gesloten met Google om tweets in realtime weer te geven in de zoekresultaten van dat bedrijf. Google kon eerder al tweets weergeven, maar die werden niet realtime geüpdatet en de zoekmachine moest Twitter manueel crawlen om ze te vinden.

[related_article id=”158901″]

Deze deal, die later dit jaar zou ingaan, is een vernieuwing van een overeenkomst die de twee bedrijven eerder hadden en waarmee Google rechtstreeks toegang kreeg tot de enorme hoeveelheid content die Twitters 284 miljoen gebruikers genereren. Twitter en z’n investeerder hopen dat een vernieuwing hiervan kan leiden tot een hoger engagement van z’n gebruikers en dus tot meer reclameopbrengsten.

De originele deal dateert van 2009, maar verviel weer in 2011 omdat de twee bedrijven er niet in slaagden om overeen te komen over de termen van de licentie. Twitter had gelijkaardige deals met Yahoo en Bing, die vandaag nog steeds actief zijn.

In de nieuwe deal zouden volgens Bloomberg bronnen geen advertenties opgenomen zijn, wat inhoudt dat Google een vlak licentiebedrag zal betalen om toegang te krijgen tot Twitters data.

Twitter noch Google bevestigen de geruchten voorlopig.

Vooral voor Twitter zou een nieuwe overeenkomst met de zoekgigant welkom zijn. Het aantal gebruikers van het microbloggingplatform stijgt nog steeds gestaag, maar niet snel genoeg om de investeerders gelukkig te houden – zij vrezen dat Twitter er niet in zal slagen om te blijven groeien, en hebben de aandelen van het bedrijf in het afgelopen jaar met meer dan 35 procent doen dalen.

Het ziet ernaar uit dat tweets een tweede kans krijgen in de zoekresultaten van Google.

Twitter heeft volgens Bloomberg een deal gesloten met Google om tweets in realtime weer te geven in de zoekresultaten van dat bedrijf. Google kon eerder al tweets weergeven, maar die werden niet realtime geüpdatet en de zoekmachine moest Twitter manueel crawlen om ze te vinden.

[related_article id=”158901″]

Deze deal, die later dit jaar zou ingaan, is een vernieuwing van een overeenkomst die de twee bedrijven eerder hadden en waarmee Google rechtstreeks toegang kreeg tot de enorme hoeveelheid content die Twitters 284 miljoen gebruikers genereren. Twitter en z’n investeerder hopen dat een vernieuwing hiervan kan leiden tot een hoger engagement van z’n gebruikers en dus tot meer reclameopbrengsten.

De originele deal dateert van 2009, maar verviel weer in 2011 omdat de twee bedrijven er niet in slaagden om overeen te komen over de termen van de licentie. Twitter had gelijkaardige deals met Yahoo en Bing, die vandaag nog steeds actief zijn.

In de nieuwe deal zouden volgens Bloomberg bronnen geen advertenties opgenomen zijn, wat inhoudt dat Google een vlak licentiebedrag zal betalen om toegang te krijgen tot Twitters data.

Twitter noch Google bevestigen de geruchten voorlopig.

Vooral voor Twitter zou een nieuwe overeenkomst met de zoekgigant welkom zijn. Het aantal gebruikers van het microbloggingplatform stijgt nog steeds gestaag, maar niet snel genoeg om de investeerders gelukkig te houden – zij vrezen dat Twitter er niet in zal slagen om te blijven groeien, en hebben de aandelen van het bedrijf in het afgelopen jaar met meer dan 35 procent doen dalen.

businessgooglenieuwsrealtimesociale mediatweetzakelijkzoekresultaten

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!