Amazon lanceert zakelijke e-maildienst WorkMail
Amazon lanceert een zakelijke e-mail- en agendadienst, die de strijd moet aangaan met de alternatieven van Microsoft en Google. Dat maakte het bedrijf zelf bekend in een persbericht.
De nieuwe dienst krijgt de naam WorkMail en wordt onderdeel van Amazon Web Services (AWS). Het bedrijf wil de prijs voor de dienst gelijkwaardig maken aan Office 365 van Microsoft en de zakelijke diensten van Google.
Op deze manier hoopt Amazon beter voet aan de grond te krijgen op de zakelijke markt. De clouddiensten van de online winkelgigant zijn uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van het bedrijf. AWS is de drijfveer achter vele bekende consumentenmerken, waaronder Netflix, Pinterest en Airbnb. Daarnaast maken ook overheidsinstanties als NASA en de CIA er gebruik van.
“Onze klanten vroegen met regelmaat naar een zakelijke e-mail- en agendadienst die efficiënter en eenvoudiger werkt dan wat er nu te krijgen is”, vertelt Peter De Santis, onderdirecteur van AWS Compute Services. “Met Amazon WorkMail komen we tegemoet aan deze verzoeken. We helpen ondernemingen geld en tijd besparen door het zware werk onder te brengen bij AWS.” AWS biedt tevens mogelijkheden om op afstand te werken en staat toe dat mensen hun bestanden op meerdere apparaten synchroniseren.
Het toevoegen van e-mail betekent dat Amazon zijn zakelijke diensten uitbreidt. Op dit moment domineert Microsoft deze tak van sport. Google probeert al jaren een deel van de taart te krijgen. Daarbij schuwen de bedrijven het niet om elkaar publiekelijk aan te vallen. Bedrijven kunnen Amazons WorkMail gebruiken bovenop reeds bestaande e-maildiensten, zoals Microsoft Outlook. Het is mogelijk je berichten te versleutelen, zodat derden niet mee kunnen lezen.
Amazon lanceert een zakelijke e-mail- en agendadienst, die de strijd moet aangaan met de alternatieven van Microsoft en Google. Dat maakte het bedrijf zelf bekend in een persbericht.
De nieuwe dienst krijgt de naam WorkMail en wordt onderdeel van Amazon Web Services (AWS). Het bedrijf wil de prijs voor de dienst gelijkwaardig maken aan Office 365 van Microsoft en de zakelijke diensten van Google.
Op deze manier hoopt Amazon beter voet aan de grond te krijgen op de zakelijke markt. De clouddiensten van de online winkelgigant zijn uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van het bedrijf. AWS is de drijfveer achter vele bekende consumentenmerken, waaronder Netflix, Pinterest en Airbnb. Daarnaast maken ook overheidsinstanties als NASA en de CIA er gebruik van.
“Onze klanten vroegen met regelmaat naar een zakelijke e-mail- en agendadienst die efficiënter en eenvoudiger werkt dan wat er nu te krijgen is”, vertelt Peter De Santis, onderdirecteur van AWS Compute Services. “Met Amazon WorkMail komen we tegemoet aan deze verzoeken. We helpen ondernemingen geld en tijd besparen door het zware werk onder te brengen bij AWS.” AWS biedt tevens mogelijkheden om op afstand te werken en staat toe dat mensen hun bestanden op meerdere apparaten synchroniseren.
Het toevoegen van e-mail betekent dat Amazon zijn zakelijke diensten uitbreidt. Op dit moment domineert Microsoft deze tak van sport. Google probeert al jaren een deel van de taart te krijgen. Daarbij schuwen de bedrijven het niet om elkaar publiekelijk aan te vallen. Bedrijven kunnen Amazons WorkMail gebruiken bovenop reeds bestaande e-maildiensten, zoals Microsoft Outlook. Het is mogelijk je berichten te versleutelen, zodat derden niet mee kunnen lezen.