Downtime kost bedrijven 2 miljoen per jaar
Back-up recovery mislukt een op de zes keer. Grote bedrijven verliezen rond 2 miljoen dollar per jaar door het verlies van data, opportuniteiten en productiviteit.
Extra aandacht aan dit thema besteden we op ons gratis seminarie over business continuity op 11 december.
Deze conclusies volgen uit het Veeam Data Center Availability Report 2014, Veeams vierde jaarlijkse onderzoek naar hoe bedrijven toegang tot IT-diensten proberen te garanderen.
Bedrijven uit het onderzoek, vooral grotere en internationale, worden meer dan een keer per maand geconfronteerd met ongeplande downtime, wat dus een totale kostenpost kan veroorzaken van tussen de 1,4 miljoen en 2,3 miljoen dollar in verloren omzet, verlaagde productiviteit en gemiste kansen. Bovendien blijkt de bescherming, volgens de onderzoekers, niet gegarandeerd: één op zes back-up recovery"s, of ten minste twee per jaar, mislukt.
82% van de CIO"s die ondervraagd werden, stelt dat er een grote kloof is tussen het niveau van de databescherming die ze kunnen aanbieden en het niveau dat hun bedrijf echt nodig heeft. Recente pannes bij Argos, RBS, NatWest, Xbox Live en Netflix tonen, volgens de onderzoekers, de gevolgen die deze kloof veroorzaken.
Op 11 december houden Smart Business en ZDNet.be een (gratis) seminarie over business continuity. Meer info over dit seminarie vind je op: www.businessmeetsit.be.
Back-up recovery mislukt een op de zes keer. Grote bedrijven verliezen rond 2 miljoen dollar per jaar door het verlies van data, opportuniteiten en productiviteit.
Extra aandacht aan dit thema besteden we op ons gratis seminarie over business continuity op 11 december.
Deze conclusies volgen uit het Veeam Data Center Availability Report 2014, Veeams vierde jaarlijkse onderzoek naar hoe bedrijven toegang tot IT-diensten proberen te garanderen.
Bedrijven uit het onderzoek, vooral grotere en internationale, worden meer dan een keer per maand geconfronteerd met ongeplande downtime, wat dus een totale kostenpost kan veroorzaken van tussen de 1,4 miljoen en 2,3 miljoen dollar in verloren omzet, verlaagde productiviteit en gemiste kansen. Bovendien blijkt de bescherming, volgens de onderzoekers, niet gegarandeerd: één op zes back-up recovery"s, of ten minste twee per jaar, mislukt.
82% van de CIO"s die ondervraagd werden, stelt dat er een grote kloof is tussen het niveau van de databescherming die ze kunnen aanbieden en het niveau dat hun bedrijf echt nodig heeft. Recente pannes bij Argos, RBS, NatWest, Xbox Live en Netflix tonen, volgens de onderzoekers, de gevolgen die deze kloof veroorzaken.
Op 11 december houden Smart Business en ZDNet.be een (gratis) seminarie over business continuity. Meer info over dit seminarie vind je op: www.businessmeetsit.be.