Test

Dit is een popup

Facebook for Work wil bedrijfsvloer innemen

Facebook werkt in het geheim aan Facebook for Work. Met een miljard gebruikers wil het sociale netwerk de concurrentie aangaan met Google, Microsoft en LinkedIn.

Volgens anonieme bronnen van de Financial Times werkt Facebook aan een nieuwe website: Facebook for Work. Hiermee kunnen bedrijven het sociale netwerk beter inpassen in hun werking.

De nieuwe website zou erg gaan lijken op Facebook zoals we dat vandaag kennen, met een newsfeed, groepen en chats, maar zal gebruikers een mogelijkheid bieden om hun privéprofiel, met de gebruikelijke vakantiefoto’s en gekke video’s, gescheiden te houden van alle professionele informatie die ze via het netwerk zouden willen delen.

[related_article id=”158578″]

Facebooks eigen werknemers gebruiken ‘hun’ site al lang voor werkgerelateerde zaken. Zo zijn er groepen voor elke afdeling en wordt de Messenger gebruikt om onderling te communiceren. Het bedrijf moedigt al zijn werknemers naar eigen zeggen ook aan om Facebookvrienden te worden, omdat ze elkaar zo beter leren kennen. Wat positieve resultaten op vlak van tevredenheid én productiviteit zou opleveren.

Concurrent voor LinkedIn
Het concept van Facebook for Work brengt de socialemediagigant rechtstreeks in het vaarwater van LinkedIn, het grootste netwerk voor professionelen op dit moment. Maar ook van een aantal producten van Google en Microsoft, zoals Yammer en Google Drive.

Om het nieuwe product binnen te loodsen op de werkvloer zal Facebook wel eerst het vertrouwen moeten winnen van bedrijven, vooral wat privacy en bescherming van bedrijfsdata betreft. Hoewel het sociale platform een paar verbeteringen heeft doorgevoerd na de Snowden-lekken, ligt Facebook nog steeds onder vuur van allerlei privacy-organisaties.

Facebook weigert voorlopig commentaar over de nieuwe site.

Volgens anonieme bronnen van de Financial Times werkt Facebook aan een nieuwe website: Facebook for Work. Hiermee kunnen bedrijven het sociale netwerk beter inpassen in hun werking.

De nieuwe website zou erg gaan lijken op Facebook zoals we dat vandaag kennen, met een newsfeed, groepen en chats, maar zal gebruikers een mogelijkheid bieden om hun privéprofiel, met de gebruikelijke vakantiefoto’s en gekke video’s, gescheiden te houden van alle professionele informatie die ze via het netwerk zouden willen delen.

[related_article id=”158578″]

Facebooks eigen werknemers gebruiken ‘hun’ site al lang voor werkgerelateerde zaken. Zo zijn er groepen voor elke afdeling en wordt de Messenger gebruikt om onderling te communiceren. Het bedrijf moedigt al zijn werknemers naar eigen zeggen ook aan om Facebookvrienden te worden, omdat ze elkaar zo beter leren kennen. Wat positieve resultaten op vlak van tevredenheid én productiviteit zou opleveren.

Concurrent voor LinkedIn
Het concept van Facebook for Work brengt de socialemediagigant rechtstreeks in het vaarwater van LinkedIn, het grootste netwerk voor professionelen op dit moment. Maar ook van een aantal producten van Google en Microsoft, zoals Yammer en Google Drive.

Om het nieuwe product binnen te loodsen op de werkvloer zal Facebook wel eerst het vertrouwen moeten winnen van bedrijven, vooral wat privacy en bescherming van bedrijfsdata betreft. Hoewel het sociale platform een paar verbeteringen heeft doorgevoerd na de Snowden-lekken, ligt Facebook nog steeds onder vuur van allerlei privacy-organisaties.

Facebook weigert voorlopig commentaar over de nieuwe site.

bedrijfbusinessnieuwsprivacysociale mediazakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!