Test

Dit is een popup

Amazon betreedt Nederlandstalige boekenmarkt

Amazon biedt voortaan ook Nederlandstalige e-boeken aan in zijn Kindle Store, via www.amazon.nl. Ook e-readers worden langs deze weg verkocht.

Amazon heeft de deuren opengezet van zijn Nederlandstalige Kindle Store op het webadres www.amazon.nl. Voortaan kan je dus ook voor e-boeken in onze eigen taal terecht bij de digitale retailreus. Ook de Kindle e-readers worden via de lokale webshop verkocht.

Er zijn momenteel ruim 20.000 Nederlandstalige e-boeken in de webwinkel verkrijgbaar, naast een aanbod van 3 miljoen anderstalige titels. Het Nederlandstalige aanbod is daarmee kleiner dan dat van Bol.com, de belangrijkste speler op de lokale markt, met een assortiment van 30.000 digitale boeken in het Nederlands en 2 miljoen anderstalige titels.

Bol.com is voorlopig nog niet zo bezorgd over de komst van Amazon naar de Lage Landen. “De Nederlandse markt is al behoorlijk sterk ontwikkeld met zo’n 150 aanbieders van e-boeken,” vertelt topman Daniel Ropers. “Daarbij horen ook al grote Amerikaanse partijen als Apple en Google. Toch kiest nog altijd 60 procent van de consumenten voor Bol.com.”

[related_article id=”160734″]

Maar Amazon vormt niet alleen een mogelijke bedreiging voor de lokale webwinkels, ook uitgevers bereiden zich maar beter voor. Naast de lancering van de Nederlandese webwinkel, maakte Amazon ook nog bekend dat onafhankelijke schrijvers voortaan de mogelijkheid krijgen om hun boeken rechtstreeks te publiceren via het Kindle Direct Publishing-programma. Ze kunnen daarmee tot 70 procent aan royalty’s opstrijken voor hun werk.

Amazon heeft de deuren opengezet van zijn Nederlandstalige Kindle Store op het webadres www.amazon.nl. Voortaan kan je dus ook voor e-boeken in onze eigen taal terecht bij de digitale retailreus. Ook de Kindle e-readers worden via de lokale webshop verkocht.

Er zijn momenteel ruim 20.000 Nederlandstalige e-boeken in de webwinkel verkrijgbaar, naast een aanbod van 3 miljoen anderstalige titels. Het Nederlandstalige aanbod is daarmee kleiner dan dat van Bol.com, de belangrijkste speler op de lokale markt, met een assortiment van 30.000 digitale boeken in het Nederlands en 2 miljoen anderstalige titels.

Bol.com is voorlopig nog niet zo bezorgd over de komst van Amazon naar de Lage Landen. “De Nederlandse markt is al behoorlijk sterk ontwikkeld met zo’n 150 aanbieders van e-boeken,” vertelt topman Daniel Ropers. “Daarbij horen ook al grote Amerikaanse partijen als Apple en Google. Toch kiest nog altijd 60 procent van de consumenten voor Bol.com.”

[related_article id=”160734″]

Maar Amazon vormt niet alleen een mogelijke bedreiging voor de lokale webwinkels, ook uitgevers bereiden zich maar beter voor. Naast de lancering van de Nederlandese webwinkel, maakte Amazon ook nog bekend dat onafhankelijke schrijvers voortaan de mogelijkheid krijgen om hun boeken rechtstreeks te publiceren via het Kindle Direct Publishing-programma. Ze kunnen daarmee tot 70 procent aan royalty’s opstrijken voor hun werk.

amazonboeke-bookkindlekindle storemultimedianederlandsnieuwsontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!