Test

Dit is een popup

Sony verlaagt alweer zijn smartphone-prognoses

Sony had gehoopt dit jaar 50 miljoen smartphones te verschepen. Maar dat cijfer zal niet gehaald worden.

Sony zal op 31 oktober, bij het bekendmaken van de financiële resultaten over het tweede kwartaal van zijn boekjaar, de prognoses voor zijn smartphone-verkopen waarschijnlijk opnieuw naar beneden trekken. Dat meldt het persagentschap Bloomberg op basis van anonieme bronnen.

Het zou al de tweede keer zijn dit jaar dat de Japanse reus gedwongen wordt om met lagere cijfers naar buiten te komen. In het begin van het jaar had Sony aangekondigd dat het dit jaar zowat 50 miljoen gsm’s zou verschepen. In juli moest het bedrijf dat aantal al naar 43 miljoen verlagen. Op hoeveel het cijfer ditmaal zou uitkomen, meldt Bloomberg niet.

[related_article id=”161563″]

Sony heeft eerder al gezegd dat mobiele telefoons een hoeksteen zijn om winst te maken, maar de zware concurrentie maakt het het bedrijf erg lastig om die belofte waar te maken.

Geweer van schouder veranderen
De Japanners hebben ook al aangekondigd dat de mobiele strategie herzien zal worden en dat de inspanningen vooral gefocust worden op “bepaalde geografische gebieden, premium-modellen en het afbouwen van het aantal modellen in het middensegment”.

Sony zelf wil niet op de berichtgeving reageren. 

Sony zal op 31 oktober, bij het bekendmaken van de financiële resultaten over het tweede kwartaal van zijn boekjaar, de prognoses voor zijn smartphone-verkopen waarschijnlijk opnieuw naar beneden trekken. Dat meldt het persagentschap Bloomberg op basis van anonieme bronnen.

Het zou al de tweede keer zijn dit jaar dat de Japanse reus gedwongen wordt om met lagere cijfers naar buiten te komen. In het begin van het jaar had Sony aangekondigd dat het dit jaar zowat 50 miljoen gsm’s zou verschepen. In juli moest het bedrijf dat aantal al naar 43 miljoen verlagen. Op hoeveel het cijfer ditmaal zou uitkomen, meldt Bloomberg niet.

[related_article id=”161563″]

Sony heeft eerder al gezegd dat mobiele telefoons een hoeksteen zijn om winst te maken, maar de zware concurrentie maakt het het bedrijf erg lastig om die belofte waar te maken.

Geweer van schouder veranderen
De Japanners hebben ook al aangekondigd dat de mobiele strategie herzien zal worden en dat de inspanningen vooral gefocust worden op “bepaalde geografische gebieden, premium-modellen en het afbouwen van het aantal modellen in het middensegment”.

Sony zelf wil niet op de berichtgeving reageren. 

bloombergmobielnieuwsprognosessonyverkoopcijfersxperia

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!