Test

Dit is een popup

Snapchat start met advertenties

De dienst voor vluchtige berichtjes, waar Facebook ooit 3 miljard dollar voor over had, wil eindelijk proberen om geld te verdienen.

Snapchat is razend populair dankzij zijn vluchtige karakter, maar wist die populariteit de afgelopen jaren nog niet om te zetten naar een winstgevend verdienmodel. De berichtendienst heeft nu bekendgemaakt dat het start met het tonen van advertenties in zijn app.

De advertenties zullen opduiken in de lijst met recente berichten en gebruikers kiezen zelf of ze de reclame al dan niet willen bekijken. Net zoals gewone Snapchat-berichten verdwijnen de advertenties nadat je ze hebt bekeken. Kies je ervoor om niet te kijken, dan verdwijnen ze automatisch na 24 uur, zoals dat nu reeds het geval is met Stories.

Snapchat zegt dat de reclame niet wordt aangepast aan je persoonlijke smaak, zoals Facebook en Google dat doen, en dat het dus ook geen persoonlijke gegevens van gebruikers verzamelt om de advertenties op te baseren. Jij kiest zelf of de advertenties je interesseren of niet. Snapchat heeft niet de beste staat van dienst als het op privacy aankomt, maar probeert dat imago duidelijk op te poetsen.

Het bedrijf zegt bovendien dat het zeker niet de bedoeling is om de volledige applicatie met advertenties te bedekken. “We plaatsen geen advertenties in je persoonlijke communicatie. Dat zou helemaal onbeleefd zijn,” klinkt het in een blogpost.

De stap naar een verdienmodel met advertenties is erg belangrijk voor Snapchat, dat drie jaar geleden werd gelanceerd. De dienst staat synoniem voor een nieuw ras van sociale media en is op korte tijd gigantisch gegroeid, dagelijks worden zo"n 700 miljoen berichten verstuurd, waardoor het vorig jaar in het vizier kwam van Facebook. Ondanks dat Snapchat tot vandaag nog geen cent heeft opgebracht, had Mark Zuckerberg maar liefst 3 miljard dollar over voor de dienst, maar Snapchat weigerde dat aanbod.

Snapchat is razend populair dankzij zijn vluchtige karakter, maar wist die populariteit de afgelopen jaren nog niet om te zetten naar een winstgevend verdienmodel. De berichtendienst heeft nu bekendgemaakt dat het start met het tonen van advertenties in zijn app.

De advertenties zullen opduiken in de lijst met recente berichten en gebruikers kiezen zelf of ze de reclame al dan niet willen bekijken. Net zoals gewone Snapchat-berichten verdwijnen de advertenties nadat je ze hebt bekeken. Kies je ervoor om niet te kijken, dan verdwijnen ze automatisch na 24 uur, zoals dat nu reeds het geval is met Stories.

Snapchat zegt dat de reclame niet wordt aangepast aan je persoonlijke smaak, zoals Facebook en Google dat doen, en dat het dus ook geen persoonlijke gegevens van gebruikers verzamelt om de advertenties op te baseren. Jij kiest zelf of de advertenties je interesseren of niet. Snapchat heeft niet de beste staat van dienst als het op privacy aankomt, maar probeert dat imago duidelijk op te poetsen.

Het bedrijf zegt bovendien dat het zeker niet de bedoeling is om de volledige applicatie met advertenties te bedekken. “We plaatsen geen advertenties in je persoonlijke communicatie. Dat zou helemaal onbeleefd zijn,” klinkt het in een blogpost.

De stap naar een verdienmodel met advertenties is erg belangrijk voor Snapchat, dat drie jaar geleden werd gelanceerd. De dienst staat synoniem voor een nieuw ras van sociale media en is op korte tijd gigantisch gegroeid, dagelijks worden zo"n 700 miljoen berichten verstuurd, waardoor het vorig jaar in het vizier kwam van Facebook. Ondanks dat Snapchat tot vandaag nog geen cent heeft opgebracht, had Mark Zuckerberg maar liefst 3 miljard dollar over voor de dienst, maar Snapchat weigerde dat aanbod.

advertentiesappnieuwsreclamesnapchatverdienmodel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!