Test

Dit is een popup

Nieuws

Google weert porno-advertenties

Advertenties die seksueel expliciete websites promoten, worden voortaan niet meer opgenomen in het reclamenetwerk van Google.

Pornosites die willen adverteren via Google zullen voortaan een ander reclameplatform moeten zoeken. Sinds begin deze week weert de zoekgigant alle advertenties met een expliciet karakter. Het gaat om websites met “grafische afbeeldingen van seksuele handelingen”. De nieuwe maatregel werd al in maart door Google aangekondigd.

Het reclamenetwerk van Google, Adwords, is het platform-van-dienst voor bedrijven die advertenties willen plaatsen op de websites van Google of op die van partnersites. Reclame is ook de absolute melkkoe van het bedrijf. In het laatste kwartaal kwam 90% van de omzet van 13,8 miljard dollar van reclame.

[related_article id=”158901″]

Stripclubs en datingsites wel toegestaan
Welk percentage van advertenties op Adwords onder de nieuwe maatregel valt, wil Google niet bekendmaken. Reclame voor bijvoorbeeld stripclubs en datingsites zijn nog wel toegestaan. Gevraagd naar het waarom van de nieuwe politiek, wil een woordvoerder enkel kwijt dat het bedrijf regelmatig de regels over reclame aanpast en dat er al langer strikte afspraken gelden over seksueel expliciete inhoud.

In de pornowereld voelt men zich echter gepakt in snelheid. “Ik was een van de allereerste adverteerders bij Adwords in 2002”, zegt Theo Sapoutzis, de baas van AVN Media Network in een interview met CNBC. “Dit ging probleemloos voor twaalf jaar, dus je verwacht niet meteen zulke veranderingen.”

Het is niet de eerste keer dat Google porno weert. Sinds vorige maand mogen ook pornoblogs op Blogger (eigendom van Google) geen reclame meer maken voor XXX-websites.

Focus op videoreclame
De nieuwe maatregel van Google valt samen met fikse investeringen in nieuwe vormen van online-reclame, vooral videoboodschappen. Vorige maand heeft Google bijvoorbeeld Mdialog overgenomen, een bedrijf dat in videoadvertenties gespecialiseerd is. Mdialog werkt samen met grote mediabedrijven en laat hen videoboodschappen naar verschillende apparaten sturen, inclusief smartphones en tablets. 

Pornosites die willen adverteren via Google zullen voortaan een ander reclameplatform moeten zoeken. Sinds begin deze week weert de zoekgigant alle advertenties met een expliciet karakter. Het gaat om websites met “grafische afbeeldingen van seksuele handelingen”. De nieuwe maatregel werd al in maart door Google aangekondigd.

Het reclamenetwerk van Google, Adwords, is het platform-van-dienst voor bedrijven die advertenties willen plaatsen op de websites van Google of op die van partnersites. Reclame is ook de absolute melkkoe van het bedrijf. In het laatste kwartaal kwam 90% van de omzet van 13,8 miljard dollar van reclame.

[related_article id=”158901″]

Stripclubs en datingsites wel toegestaan
Welk percentage van advertenties op Adwords onder de nieuwe maatregel valt, wil Google niet bekendmaken. Reclame voor bijvoorbeeld stripclubs en datingsites zijn nog wel toegestaan. Gevraagd naar het waarom van de nieuwe politiek, wil een woordvoerder enkel kwijt dat het bedrijf regelmatig de regels over reclame aanpast en dat er al langer strikte afspraken gelden over seksueel expliciete inhoud.

In de pornowereld voelt men zich echter gepakt in snelheid. “Ik was een van de allereerste adverteerders bij Adwords in 2002”, zegt Theo Sapoutzis, de baas van AVN Media Network in een interview met CNBC. “Dit ging probleemloos voor twaalf jaar, dus je verwacht niet meteen zulke veranderingen.”

Het is niet de eerste keer dat Google porno weert. Sinds vorige maand mogen ook pornoblogs op Blogger (eigendom van Google) geen reclame meer maken voor XXX-websites.

Focus op videoreclame
De nieuwe maatregel van Google valt samen met fikse investeringen in nieuwe vormen van online-reclame, vooral videoboodschappen. Vorige maand heeft Google bijvoorbeeld Mdialog overgenomen, een bedrijf dat in videoadvertenties gespecialiseerd is. Mdialog werkt samen met grote mediabedrijven en laat hen videoboodschappen naar verschillende apparaten sturen, inclusief smartphones en tablets. 

adwordscensuurgoogleinternetnieuwspornoseks

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!