Test

Dit is een popup

Voetballers mogen geen Beats-koptelefoon meer dragen

Tijdens het WK voetbal mogen spelers geen Beats-hoofdtelefoons meer gebruiken, heeft de FIFA beslist. Sony is immers de officiële sponsor van het evenement.

Nadat verschillende topspelers, onder wie de Braziliaanse superster Neymar, werden opgemerkt met Beats-hoofdtelefoons, heeft de Wereldvoetbalbond beslist om de kleurrijke oortjes uit de stadions te bannen. Dat schrijft Reuters.

De reden voor het verbod? Beats is geen officiële sponsor van het WK. Sony wel.

Voor schut gezet
Het is niet de eerste keer dat Beats guerrilla-tactieken inzet om zijn concurrenten voor schut te zetten op een groot sportevenement. Tijdens de laatste Olympische Spelen in Londen stuurde Beats duizenden gratis hoofdtelefoons naar alle atleten. Ook het Internationaal Olympisch Comité kon toen niet anders dan de apparaatjes verbieden. Toen was Panasonic immers de officiële sponsor.

Voor voetballers en atleten is het op dit soort evenementen trouwens sowieso verboden om spullen te dragen van hun persoonlijke sponsors. Het is niet helemaal duidelijk of Neymar zijn koptelefoon heeft gekocht of gekregen, maar hoogstwaarschijnlijk was het een cadeautje van Beats. Neymar is immers een van de voetballers die Beats laat opdraven in een reclamespotje dat vorige maand uitkwam, The Game Before The Game. Dat spotje is op Youtube al meer dan vijftien miljoen keer bekeken.

Minder gesmaakt door hifi-recensenten
Beats werd vorige maand voor drie miljard dollar overgenomen door Apple. Apple zei toen dat Beats “het populairste merk was in de muziek- en sportwereld” en “snel een deel van de popcultuur is geworden”. Door hifi-recensenten worden de producten van het merk over het algemeen echter veel minder gesmaakt. 

Nadat verschillende topspelers, onder wie de Braziliaanse superster Neymar, werden opgemerkt met Beats-hoofdtelefoons, heeft de Wereldvoetbalbond beslist om de kleurrijke oortjes uit de stadions te bannen. Dat schrijft Reuters.

De reden voor het verbod? Beats is geen officiële sponsor van het WK. Sony wel.

Voor schut gezet
Het is niet de eerste keer dat Beats guerrilla-tactieken inzet om zijn concurrenten voor schut te zetten op een groot sportevenement. Tijdens de laatste Olympische Spelen in Londen stuurde Beats duizenden gratis hoofdtelefoons naar alle atleten. Ook het Internationaal Olympisch Comité kon toen niet anders dan de apparaatjes verbieden. Toen was Panasonic immers de officiële sponsor.

Voor voetballers en atleten is het op dit soort evenementen trouwens sowieso verboden om spullen te dragen van hun persoonlijke sponsors. Het is niet helemaal duidelijk of Neymar zijn koptelefoon heeft gekocht of gekregen, maar hoogstwaarschijnlijk was het een cadeautje van Beats. Neymar is immers een van de voetballers die Beats laat opdraven in een reclamespotje dat vorige maand uitkwam, The Game Before The Game. Dat spotje is op Youtube al meer dan vijftien miljoen keer bekeken.

Minder gesmaakt door hifi-recensenten
Beats werd vorige maand voor drie miljard dollar overgenomen door Apple. Apple zei toen dat Beats “het populairste merk was in de muziek- en sportwereld” en “snel een deel van de popcultuur is geworden”. Door hifi-recensenten worden de producten van het merk over het algemeen echter veel minder gesmaakt. 

beatsfifanieuwssonyvoetbalwk voetbalwk2014

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!