Meeste bedrijven worstelen met digitale strategie
Bedrijven erkennen dan wel het belang van digitale technologie, zij is nog altijd niet de drijfveer achter de bedrijfsstrategie. De verantwoordelijkheden zijn nog te veel verspreid over verschillende afdelingen, die maar moeizaam samenwerken.
Dat is de conclusie van onderzoeksbureau Forrester Research in het rapport The State of Digital Business.
Hoewel 74% van de ondervraagde managers zegt dat hun bedrijf een digitale strategie heeft, gelooft maar 15% dat hun bedrijf de mogelijkheid heeft om die strategie uit te voeren. Slechts 34% van de managers in bedrijven met meer dan 250 werknemers beschouwt digitale technologie als een belangrijke drijfveer van de bedrijfsstrategie.
Transformatie komt niet op gang
Forrester gelooft dat elk bedrijf moet transformeren in een digitaal bedrijf, waar digitale technologieën ingezet worden om nieuwe bronnen van waarde te vinden en om de operationele wendbaarheid te verhogen. Dat vereist de volledige steun van de CEO om de juiste prioriteiten over de investeringen te kiezen.
De verantwoordelijkheden voor digitale technologieën zijn in bedrijven echter nog te veel verspreid, meldt het rapport van Forrester, onder andere tussen marketing, e-commerce en IT. Meerdere teams zijn dan betrokken bij het realiseren van een digitale strategie. Weinig ondervraagde managers zien al die spelers momenteel samenwerken.
In samenwerking met Smartbiz.be.
Bedrijven erkennen dan wel het belang van digitale technologie, zij is nog altijd niet de drijfveer achter de bedrijfsstrategie. De verantwoordelijkheden zijn nog te veel verspreid over verschillende afdelingen, die maar moeizaam samenwerken.
Dat is de conclusie van onderzoeksbureau Forrester Research in het rapport The State of Digital Business.
Hoewel 74% van de ondervraagde managers zegt dat hun bedrijf een digitale strategie heeft, gelooft maar 15% dat hun bedrijf de mogelijkheid heeft om die strategie uit te voeren. Slechts 34% van de managers in bedrijven met meer dan 250 werknemers beschouwt digitale technologie als een belangrijke drijfveer van de bedrijfsstrategie.
Transformatie komt niet op gang
Forrester gelooft dat elk bedrijf moet transformeren in een digitaal bedrijf, waar digitale technologieën ingezet worden om nieuwe bronnen van waarde te vinden en om de operationele wendbaarheid te verhogen. Dat vereist de volledige steun van de CEO om de juiste prioriteiten over de investeringen te kiezen.
De verantwoordelijkheden voor digitale technologieën zijn in bedrijven echter nog te veel verspreid, meldt het rapport van Forrester, onder andere tussen marketing, e-commerce en IT. Meerdere teams zijn dan betrokken bij het realiseren van een digitale strategie. Weinig ondervraagde managers zien al die spelers momenteel samenwerken.
In samenwerking met Smartbiz.be.