Test

Dit is een popup

Extra info over websites bij zoekresultaten in Google

Google voegt aan de zoekresultaten achtergrondinformatie toe over de eigenaar van de website. Hiermee wordt de kans is dat je wordt misleid.

Google is begonnen met gegevens uit de Knowledge Graph toe te passen op zoekresultaten. Dit om gebruikers meer informatie over een website te geven. Dat laat het bedrijf woensdag weten.

De nieuwe implementatie, die vanaf deze week langzaam beschikbaar wordt, geeft achtergrondinformatie over de persoon of organisatie die achter een website zit. Op de pagina met zoekresultaten verschijnt naast de groene URL-tekst de naam van de website-eigenaar in het grijs, inclusief een pijltje voor een dropdownmenu.

[related_article id=”158901″]

Ruwe data
Googles Knowledge Graph is een grote verzameling van ruwe data verweven met contextuele relevantie. Het staat aan de basis van veel projecten, waarvan in het bijzonder Google Now.

Zoektechnicus Bart Niechwiej zegt dat Google door blijft gaan met het toevoegen van relevantie informatie uit de Knowledge Graph aan de zoekresultaten.

Niechwiej geeft aan dat het idee achter het geven van extra informatie is, dat het helpt bij het maken van de keuze op welk webadres je klikt. Het is tevens een extra middel om te bepalen je niet per ongeluk een kwaadaardige website bezoekt.

Google is begonnen met gegevens uit de Knowledge Graph toe te passen op zoekresultaten. Dit om gebruikers meer informatie over een website te geven. Dat laat het bedrijf woensdag weten.

De nieuwe implementatie, die vanaf deze week langzaam beschikbaar wordt, geeft achtergrondinformatie over de persoon of organisatie die achter een website zit. Op de pagina met zoekresultaten verschijnt naast de groene URL-tekst de naam van de website-eigenaar in het grijs, inclusief een pijltje voor een dropdownmenu.

[related_article id=”158901″]

Ruwe data
Googles Knowledge Graph is een grote verzameling van ruwe data verweven met contextuele relevantie. Het staat aan de basis van veel projecten, waarvan in het bijzonder Google Now.

Zoektechnicus Bart Niechwiej zegt dat Google door blijft gaan met het toevoegen van relevantie informatie uit de Knowledge Graph aan de zoekresultaten.

Niechwiej geeft aan dat het idee achter het geven van extra informatie is, dat het helpt bij het maken van de keuze op welk webadres je klikt. Het is tevens een extra middel om te bepalen je niet per ongeluk een kwaadaardige website bezoekt.

googleknowledge graphnieuwszoekmachineszoekresultaten

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!