Oefenen met de oogsensor van Tobii en Steelseries
We hebben begin deze week al het nieuws gebracht van de samenwerking van Tobii en Steelseries, en vandaag zijn we met hun oogsensor aan de slag geweest.
De initialisatie is behoorlijk eenvoudig: je maakt een nieuw profiel en volgt met je ogen een bolletje op het scherm. De sensor maakt daarmee een 3D-beeld van je ogen.
[related_article id=”160734″]
Het resultaat is een verrassend straffe ervaring. We konden probleemloos op Bing Maps inzoomen in de richting waarin we keken, we konden probleemloos programma’s opstarten en ook multitasken wordt ineens heel handig. Griezelig hoe goed alles lukte.
Hoe werkt het in spelletjes? Daar is precisie natuurlijk veel crucialer. Je gaat met de oogsensor nog niet een shooter spelen, maar we probeerden de sensor wel bij Starcraft II. Dankzij een sneltoets konden we met onze ogen een plaats op de kaart kiezen, om daarna direct in te zoomen. De snelheid is indrukwekkend.
Uiteraard is veel afhankelijk van de bereidheid van spelontwikkelaars om deze vorm van bediening te integreren, en vooral op welke manier. Eye-tracking zou wel eens een revolutie kunnen ontketenen in de spellenwereld. Afwachten of de spelontwikkelaars er brood in zien.
We hebben begin deze week al het nieuws gebracht van de samenwerking van Tobii en Steelseries, en vandaag zijn we met hun oogsensor aan de slag geweest.
De initialisatie is behoorlijk eenvoudig: je maakt een nieuw profiel en volgt met je ogen een bolletje op het scherm. De sensor maakt daarmee een 3D-beeld van je ogen.
[related_article id=”160734″]
Het resultaat is een verrassend straffe ervaring. We konden probleemloos op Bing Maps inzoomen in de richting waarin we keken, we konden probleemloos programma’s opstarten en ook multitasken wordt ineens heel handig. Griezelig hoe goed alles lukte.
Hoe werkt het in spelletjes? Daar is precisie natuurlijk veel crucialer. Je gaat met de oogsensor nog niet een shooter spelen, maar we probeerden de sensor wel bij Starcraft II. Dankzij een sneltoets konden we met onze ogen een plaats op de kaart kiezen, om daarna direct in te zoomen. De snelheid is indrukwekkend.
Uiteraard is veel afhankelijk van de bereidheid van spelontwikkelaars om deze vorm van bediening te integreren, en vooral op welke manier. Eye-tracking zou wel eens een revolutie kunnen ontketenen in de spellenwereld. Afwachten of de spelontwikkelaars er brood in zien.