Huawei is ambitieus met Ascend Mate 2 4G
Huawei heeft als doel gesteld zijn marktaandeel te vergroten. Wereldwijd richt het Chinese bedrijf zich op tachtig miljoen verkochte telefoons, waarbij de 4G-verbinding centraal staat.
In navolging van die plannen lanceert Huawei de Ascend Mate 2 4G op de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Een vernieuwde versie van de 6,1 inch phablet die vorig jaar tijdens de show werd geïntroduceerd. Daarvan wordt gezegd dat het de inspiratiebron was voor telefoons met grotere schermen.
Strategische hervorming
Huawei heeft grote stappen gezet in zijn strategische hervorming en krijgt steeds beter voet aan de grond bij consumenten volgens onderdirecteur Colin Giles. In 2013 heeft het bedrijf 52 miljoen smartphones verscheept, en het claimt daarmee de derde grootste verkoper te zijn na Samsung en Apple.
De strategische verandering van de koers van het bedrijf werpt zijn vruchten af. Inmiddels is 95 procent van de verkochte producten van Huawei zelf, tegenover 80 procent in 2012. Verder raken consumenten steeds bekender met het merk.
Focus in 2014
Om de verkopen een flinke stimulans te geven focust Huawei zich op drie zaken in 2014: de merknaam verbeteren, meer investeren in design en de complete productlijn innoveren.
“We moeten onze klanten begrijpen, daarom hebben we met hen gepraat”, laat Giles weten. Een deel van de feedback is direct gebruikt om verbeteringen aan te brengen in de Ascend Mate 2.
Batterij houdt het twee dagen vol
Om bijvoorbeeld het probleem van de korte levensduur van een accu in een smartphone te verhelpen, krijgt de Ascend Mate 2 een 4050 mAh-batterij die volgens het bedrijf twee dagen zonder opladen kan. Het is zelfs mogelijk andere apparaten op te laden met de telefoon.
Richard Yu, directeur van de consumentenafdeling, stelt dat de grotere accu Huawei een voordeel geeft ten opzichte van de concurrentie. “Ik herinner me een vergadering om drie uur "s middags, enkele aanwezigen gebruikten de Samsung Note 3”, weet hij nog. “Allemaal moesten ze op zoek naar een stopcontact om hun telefoon op te laden.”
Camera
Daarnaast heeft de Ascend Mate 2 een frontcamera met een resolutie van 5 megapixels in plaats van de standaard 2 megapixels. Dit is vooral handig met het maken van selfies. Tevens is het mogelijk hiermee panoramafoto"s te maken. Of om de camera aan te sturen vanaf een andere telefoon.
Voor de interface van de smartphones maakt Huawei gebruik van zijn eigen Emotion UI, gebaseerd op Android. “In vergelijking met de iPhone is het besturingssysteem van Google erg ingewikkeld. Met de aanpassingen in ons design werkt alles eenvoudiger”, denkt Yu.
Huawei heeft als doel gesteld zijn marktaandeel te vergroten. Wereldwijd richt het Chinese bedrijf zich op tachtig miljoen verkochte telefoons, waarbij de 4G-verbinding centraal staat.
In navolging van die plannen lanceert Huawei de Ascend Mate 2 4G op de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Een vernieuwde versie van de 6,1 inch phablet die vorig jaar tijdens de show werd geïntroduceerd. Daarvan wordt gezegd dat het de inspiratiebron was voor telefoons met grotere schermen.
Strategische hervorming
Huawei heeft grote stappen gezet in zijn strategische hervorming en krijgt steeds beter voet aan de grond bij consumenten volgens onderdirecteur Colin Giles. In 2013 heeft het bedrijf 52 miljoen smartphones verscheept, en het claimt daarmee de derde grootste verkoper te zijn na Samsung en Apple.
De strategische verandering van de koers van het bedrijf werpt zijn vruchten af. Inmiddels is 95 procent van de verkochte producten van Huawei zelf, tegenover 80 procent in 2012. Verder raken consumenten steeds bekender met het merk.
Focus in 2014
Om de verkopen een flinke stimulans te geven focust Huawei zich op drie zaken in 2014: de merknaam verbeteren, meer investeren in design en de complete productlijn innoveren.
“We moeten onze klanten begrijpen, daarom hebben we met hen gepraat”, laat Giles weten. Een deel van de feedback is direct gebruikt om verbeteringen aan te brengen in de Ascend Mate 2.
Batterij houdt het twee dagen vol
Om bijvoorbeeld het probleem van de korte levensduur van een accu in een smartphone te verhelpen, krijgt de Ascend Mate 2 een 4050 mAh-batterij die volgens het bedrijf twee dagen zonder opladen kan. Het is zelfs mogelijk andere apparaten op te laden met de telefoon.
Richard Yu, directeur van de consumentenafdeling, stelt dat de grotere accu Huawei een voordeel geeft ten opzichte van de concurrentie. “Ik herinner me een vergadering om drie uur "s middags, enkele aanwezigen gebruikten de Samsung Note 3”, weet hij nog. “Allemaal moesten ze op zoek naar een stopcontact om hun telefoon op te laden.”
Camera
Daarnaast heeft de Ascend Mate 2 een frontcamera met een resolutie van 5 megapixels in plaats van de standaard 2 megapixels. Dit is vooral handig met het maken van selfies. Tevens is het mogelijk hiermee panoramafoto"s te maken. Of om de camera aan te sturen vanaf een andere telefoon.
Voor de interface van de smartphones maakt Huawei gebruik van zijn eigen Emotion UI, gebaseerd op Android. “In vergelijking met de iPhone is het besturingssysteem van Google erg ingewikkeld. Met de aanpassingen in ons design werkt alles eenvoudiger”, denkt Yu.