Test

Dit is een popup

MasterCard en Ogone vereenvoudigen online betalen met MasterPass

MasterCard en Ogone hebben een partnerschap aangekondigd. Ze gaan samen MasterPass integreren en invoeren, om online aankopen vlotter te doen verlopen.

MasterCard en Ogone hebben hun partnerschap aangekondigd om samen MasterPass te integreren en in te voeren.

MasterPass is de digitale portefeuille van MasterCard en moet het uitvoeren van online aankopen via pc, tablet of smartphone vereenvoudigen. Klanten kunnen hun MasterCard-gegevens evenals andere kredietkaart-, betaalkaart-, prepaidkaart- en adresgegevens veilig in de MasterPass opslaan en zo het aankoopproces versnellen.

Op elke online betaalpagina die is uitgerust met de knop ‘Betaal met MasterPass’, hoef je niet langer gedetailleerde verzend- en betaalgegevens in te geven. Een klik op de knop volstaat om al de nodige gegevens door te geven.

MasterCard speelt hiermee in op de wens van consumenten voor meer gebruiksgemak bij het uitvoeren van een online aankoop. Daarnaast moet het volgens MasterCard e-handelaars de mogelijkheid bieden hun omzet te verhogen en de ontwikkeling van m-commerce bevorderen. Het systeem moedigt ook betalingen met behulp van nieuwe technologieën aan, zoals via NFC of QR-codes.

MasterPass is vanaf eind november 2013 beschikbaar op het online betaalplatform van Ogone. Die samenwerking moet vanaf 2014 duizenden e-handelaars aansporen om het systeem te implementeren en aan hun klanten aan te bieden. In een eerste fase is het nieuwe betaalsysteem alleen beschikbaar in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje. Nadien volgen de andere landen waar Ogone actief is.

MasterCard en Ogone hebben hun partnerschap aangekondigd om samen MasterPass te integreren en in te voeren.

MasterPass is de digitale portefeuille van MasterCard en moet het uitvoeren van online aankopen via pc, tablet of smartphone vereenvoudigen. Klanten kunnen hun MasterCard-gegevens evenals andere kredietkaart-, betaalkaart-, prepaidkaart- en adresgegevens veilig in de MasterPass opslaan en zo het aankoopproces versnellen.

Op elke online betaalpagina die is uitgerust met de knop ‘Betaal met MasterPass’, hoef je niet langer gedetailleerde verzend- en betaalgegevens in te geven. Een klik op de knop volstaat om al de nodige gegevens door te geven.

MasterCard speelt hiermee in op de wens van consumenten voor meer gebruiksgemak bij het uitvoeren van een online aankoop. Daarnaast moet het volgens MasterCard e-handelaars de mogelijkheid bieden hun omzet te verhogen en de ontwikkeling van m-commerce bevorderen. Het systeem moedigt ook betalingen met behulp van nieuwe technologieën aan, zoals via NFC of QR-codes.

MasterPass is vanaf eind november 2013 beschikbaar op het online betaalplatform van Ogone. Die samenwerking moet vanaf 2014 duizenden e-handelaars aansporen om het systeem te implementeren en aan hun klanten aan te bieden. In een eerste fase is het nieuwe betaalsysteem alleen beschikbaar in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje. Nadien volgen de andere landen waar Ogone actief is.

digital commercem-commercemastercardmasterpassnieuwsogoneonline betalen

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!