Test

Dit is een popup

Apple erkent productiefout batterij iPhone 5s

Volgens Apple loopt de batterij van een "beperkt aantal toestellen" sneller leeg dan zou mogen als gevolg van een productiefout.

Wie het gevoel heeft dat de batterij van zijn nieuwe iPhone 5s sneller leegloopt dan normaal, kan mogelijk gelijk hebben. Apple erkent dat er iets is fout gelopen bij de productie van een “beperkt aantal toestellen”.

“We hebben recent ontdekt dat een productiefout er voor zorgt dat een beperkt aantal iPhone 5s-toestellen langer nodig hebben om op te laden of dat ze een korter batterijleven hebben,” verklaart een woordvoerder van het bedrijf tegenover The New York Times.

[related_article id=”158256″]

Volgens de woordvoerder neemt Apple contact op met klanten wiens nieuwe telefoon te kampen heeft met het probleem en zullen zij een nieuw toestel krijgen. Het bedrijf laat echter niet weten over hoeveel en welke modellen het precies gaat.

De iPhone 5s werd begin vorige maand samen met de goedkopere iPhone 5c gelanceerd en beide toestellen zijn sinds eind vorige week bij ons te koop. Apple belooft voor beide telefoons een gesprekstijd tot 10 uur via 3G en tot 8 uur internetgebruik via 3G. Dat is op zich een hele verbetering ten opzichte van de iPhone 4S.

Tijdens het openingsweekend na de lancering gingen er wereldwijd al 9 miljoen iPhones over de toonbank. Apple deelt echter niet mee welk aandeel de iPhone 5s heeft in dat cijfer. Eerder deze week maakte het bedrijf tijdens de voorstelling van de kwartaalresultaten nog bekend dat er in het voorbije kwartaal 33,8 miljoen iPhones werden verkocht.

Wie het gevoel heeft dat de batterij van zijn nieuwe iPhone 5s sneller leegloopt dan normaal, kan mogelijk gelijk hebben. Apple erkent dat er iets is fout gelopen bij de productie van een “beperkt aantal toestellen”.

“We hebben recent ontdekt dat een productiefout er voor zorgt dat een beperkt aantal iPhone 5s-toestellen langer nodig hebben om op te laden of dat ze een korter batterijleven hebben,” verklaart een woordvoerder van het bedrijf tegenover The New York Times.

[related_article id=”158256″]

Volgens de woordvoerder neemt Apple contact op met klanten wiens nieuwe telefoon te kampen heeft met het probleem en zullen zij een nieuw toestel krijgen. Het bedrijf laat echter niet weten over hoeveel en welke modellen het precies gaat.

De iPhone 5s werd begin vorige maand samen met de goedkopere iPhone 5c gelanceerd en beide toestellen zijn sinds eind vorige week bij ons te koop. Apple belooft voor beide telefoons een gesprekstijd tot 10 uur via 3G en tot 8 uur internetgebruik via 3G. Dat is op zich een hele verbetering ten opzichte van de iPhone 4S.

Tijdens het openingsweekend na de lancering gingen er wereldwijd al 9 miljoen iPhones over de toonbank. Apple deelt echter niet mee welk aandeel de iPhone 5s heeft in dat cijfer. Eerder deze week maakte het bedrijf tijdens de voorstelling van de kwartaalresultaten nog bekend dat er in het voorbije kwartaal 33,8 miljoen iPhones werden verkocht.

applebatterijiphoneiphone 5smobielnieuwsproductiefout

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!