Populariteit 3G en 4G neemt toe in Belgische bedrijven
Netwerktechnologieën hebben één constante: hoe groter het bedrijf, hoe meer er gebruik van wordt gemaakt. Zo doet ruim 60 procent van de heel grote bedrijven een beroep op videoconferencing, wat meer is dan vorig jaar. Voor unified communications ligt dat cijfer bij grote bedrijven op een kleine 40 procent.
In vergelijking met vorig jaar ligt het gebruik van netwerktechnologieën, bekeken over alle bedrijven, in grote lijnen op hetzelfde niveau. Alleen de populariteit van 3G en 4G neemt licht toe: 35 procent van de bedrijven maakt er actief gebruik van, tegenover 31 procent vorig jaar.
Kijken we naar de geplande investeringen in de komende 12 maanden, dan zien we dat zowel draadloze (wifi) als vaste netwerken nog hoog op de agenda staan, gevolgd door mobiele datacommunicatie via 3G en 4G.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.
Netwerktechnologieën hebben één constante: hoe groter het bedrijf, hoe meer er gebruik van wordt gemaakt. Zo doet ruim 60 procent van de heel grote bedrijven een beroep op videoconferencing, wat meer is dan vorig jaar. Voor unified communications ligt dat cijfer bij grote bedrijven op een kleine 40 procent.
In vergelijking met vorig jaar ligt het gebruik van netwerktechnologieën, bekeken over alle bedrijven, in grote lijnen op hetzelfde niveau. Alleen de populariteit van 3G en 4G neemt licht toe: 35 procent van de bedrijven maakt er actief gebruik van, tegenover 31 procent vorig jaar.
Kijken we naar de geplande investeringen in de komende 12 maanden, dan zien we dat zowel draadloze (wifi) als vaste netwerken nog hoog op de agenda staan, gevolgd door mobiele datacommunicatie via 3G en 4G.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.