Test

Dit is een popup

Vine harkt 40 miljoen gebruikers bij elkaar

Vine heeft er met Instagram een fikse concurrent bij, maar dat weerhoudt de videodienst van Twitter er niet van om in razend tempo nieuwe gebruikers toe te voegen. De teller staat al op 40 miljoen.

Vine, een mobiele videoapplicatie die gebruikers clips van 6 seconden laat maken en delen, heeft maar zeven maanden nodig gehad om uit te komen op 40 miljoen geregistreerde gebruikers. Het dochterbedrijf van Twitter maakte dit dinsdag via een tweet bekend.

De app heeft zijn snelle groei vooral te danken aan Android-gebruikers. In januari lanceerde het een iOS-app en toen het in juni een Android-versie lanceerde, stond de teller nog op 13 miljoen gebruikers. Een nieuwe functie, de zogenoemde ‘revine’ was een belangrijke katalysator voor de groei. Vanaf dat moment konden Vine-gebruikers hun video’s eenvoudig delen en werd het mogelijk om een virale videoster te worden.

[related_article id=”160734″]

Toen Instagram, het kroonjuweel van Facebook, bekend maakte dat gebruikers ook via hun apps video’s konden schieten en delen, leek het er even op dat het gedaan was met Vine. Vlak na de Instagram-update eind juni zei Marketing Land dat het aantal gedeelde Vine-video’s de afgrond in stortte.

De zojuist bekendgemaakte cijfers suggereren echter dat Vine zijn mannetje staat in de wereld van sociale video.

Vine, een mobiele videoapplicatie die gebruikers clips van 6 seconden laat maken en delen, heeft maar zeven maanden nodig gehad om uit te komen op 40 miljoen geregistreerde gebruikers. Het dochterbedrijf van Twitter maakte dit dinsdag via een tweet bekend.

De app heeft zijn snelle groei vooral te danken aan Android-gebruikers. In januari lanceerde het een iOS-app en toen het in juni een Android-versie lanceerde, stond de teller nog op 13 miljoen gebruikers. Een nieuwe functie, de zogenoemde ‘revine’ was een belangrijke katalysator voor de groei. Vanaf dat moment konden Vine-gebruikers hun video’s eenvoudig delen en werd het mogelijk om een virale videoster te worden.

[related_article id=”160734″]

Toen Instagram, het kroonjuweel van Facebook, bekend maakte dat gebruikers ook via hun apps video’s konden schieten en delen, leek het er even op dat het gedaan was met Vine. Vlak na de Instagram-update eind juni zei Marketing Land dat het aantal gedeelde Vine-video’s de afgrond in stortte.

De zojuist bekendgemaakte cijfers suggereren echter dat Vine zijn mannetje staat in de wereld van sociale video.

concurrentieinstagrammobielnieuwsontspanningsmartphonesociale mediavideoviraal

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!