Desktop blijft prominent aanwezig in Belgische bedrijven
Ondanks de aandacht voor mobiele toestellen blijft de desktop erg prominent aanwezig in de bedrijfswereld. Slechts weinig bedrijven (8%) geven aan om er geen gebruik (meer) van te maken.
Het grootste deel van de koek gaat dit jaar, net als bij de laptops, naar Hewlett-Packard, met Dell op een stevige tweede plaats.
Inzake tevredenheid deed het huismerk van de pc-dealer/zelfbouw het de voorbije jaren vaak beter dan de gerenommeerde merken. Maar die tijd lijkt intussen voorbij. Het huismerk moet de meeste fabrikanten laten voorgaan op het vlak van tevredenheid.
Kijken we naar de verdeling volgens bedrijfsgrootte, dan zien we dat HP overal aanwezig is, terwijl Dell het vooral goed doet bij de grote bedrijven. Dit ligt opnieuw in lijn van de resultaten bij de laptops.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.
Ondanks de aandacht voor mobiele toestellen blijft de desktop erg prominent aanwezig in de bedrijfswereld. Slechts weinig bedrijven (8%) geven aan om er geen gebruik (meer) van te maken.
Het grootste deel van de koek gaat dit jaar, net als bij de laptops, naar Hewlett-Packard, met Dell op een stevige tweede plaats.
Inzake tevredenheid deed het huismerk van de pc-dealer/zelfbouw het de voorbije jaren vaak beter dan de gerenommeerde merken. Maar die tijd lijkt intussen voorbij. Het huismerk moet de meeste fabrikanten laten voorgaan op het vlak van tevredenheid.
Kijken we naar de verdeling volgens bedrijfsgrootte, dan zien we dat HP overal aanwezig is, terwijl Dell het vooral goed doet bij de grote bedrijven. Dit ligt opnieuw in lijn van de resultaten bij de laptops.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.