Facebook experimenteert met ‘trending topics’
Eén van de meest interessante functies van Twitter is dat je in één oogopslag te zien krijgt welke actuele onderwerpen ontzettend populair zijn. Het ziet er naar uit dat Facebook behoorlijk jaloers was op deze feature want het grootste sociale netwerk rolt binnenkort ook haar eigen ‘trending topics’ uit.
AllThingsD meldde dat een klein groepje proefpersonen volop experimenteert met trending topics op Facebook. Een woordvoerder van het grootste sociale netwerk bevestigde dit gerucht aan onze collega’s van CNET.
“We zijn vandaag gestart met een experiment rond trending topics op Facebook”, vertelde de woordvoerder aan CNET. “Een klein percentage van de Amerikaanse Facebook-gebruikers kunnen deelnemen aan de test via de mobiele Facebook-website (m.facebook.com).”
Populaire onderwerpen verschijnen boven de mobiele nieuwsfeed. Leden kunnen op die manier erg eenvoudig zien waarover het merendeel van de 1,15 miljard Facebook-gebruikers praten.
Het ziet er naar uit dat ook deze nieuwe functionaliteit afgekeken is van Twitter. Niet lang geleden rolde Facebook ook al het gebruik van hashtags uit. Bovendien lanceerde Instagram (een onderdeel van Facebook) het gebruik van video pas nadat Twitter met Vine op de proppen kwam.
Eén van de meest interessante functies van Twitter is dat je in één oogopslag te zien krijgt welke actuele onderwerpen ontzettend populair zijn. Het ziet er naar uit dat Facebook behoorlijk jaloers was op deze feature want het grootste sociale netwerk rolt binnenkort ook haar eigen ‘trending topics’ uit.
AllThingsD meldde dat een klein groepje proefpersonen volop experimenteert met trending topics op Facebook. Een woordvoerder van het grootste sociale netwerk bevestigde dit gerucht aan onze collega’s van CNET.
“We zijn vandaag gestart met een experiment rond trending topics op Facebook”, vertelde de woordvoerder aan CNET. “Een klein percentage van de Amerikaanse Facebook-gebruikers kunnen deelnemen aan de test via de mobiele Facebook-website (m.facebook.com).”
Populaire onderwerpen verschijnen boven de mobiele nieuwsfeed. Leden kunnen op die manier erg eenvoudig zien waarover het merendeel van de 1,15 miljard Facebook-gebruikers praten.
Het ziet er naar uit dat ook deze nieuwe functionaliteit afgekeken is van Twitter. Niet lang geleden rolde Facebook ook al het gebruik van hashtags uit. Bovendien lanceerde Instagram (een onderdeel van Facebook) het gebruik van video pas nadat Twitter met Vine op de proppen kwam.