Google zet nu ook diepgaande artikels in zoekresultaten
Snelle toegang tot informatie is een van de voordelen van het internet, maar soms wil je geen snelle informatie, maar goede informatie. Google heeft hier een antwoord op door de zoekresultaten aan te passen zodat gebruikers ook diepgravende artikels vinden.
“Ons onderzoek geeft aan dat 10 procent van de dagelijkse informatiebehoeften in deze categorie vallen –stamcelonderzoek, geluk en liefde om er enkele te noemen”, zegt Pandu Nayak van Google in een blogpost. “Dat is de reden waarom we de komende dagen een nieuwe functie zullen openbaar maken die je helpt om relevante diepgravende artikels te vinden in de belangrijkste Google-zoekresultaten.”
[related_article id=”158901″]
Googles in-depthzoekresultaten zullen door een computeralgoritme gerangschikt worden en zullen artikels, blogposts en papers van hoge kwaliteit tonen. Als een gebruiker dan bijvoorbeeld meer wil weten over censuur, dan zullen ze een artikel van Salman Rushdie voor The New Yorker vinden. Als iemand meer wil weten over Lego, dan geeft Google langere artikels over het ontwerp van de plastieken blokjes, de invloed op jongens en meisjes en kunst.
Als uitgevers hun artikels bij in deze lijst in-depthartikels wil krijgen, heeft de internetgigant een aantal richtlijnen die je kan volgen. Deze bevatten tips voor de pagina-opmaak, logo’s en auteurschap.
“Ik ben blij om te zien dat mensen blijven investeren in weldoordachte content die maanden of jaren na publicatie nog steeds relevant is”, schrijft Nayak. “Dat is precies waarom je deze nieuwe functie in Google zal zien. Bovenop de welbekende uitgevers zal je ook een aantal minder bekende titels zien opduiken.”
Op dit ogenblik is de functie voor in-depthartikels enkel op de Engelstalige Google.com beschikbaar. Het is niet duidelijk wanneer de andere talen aan de beurt zijn.
Snelle toegang tot informatie is een van de voordelen van het internet, maar soms wil je geen snelle informatie, maar goede informatie. Google heeft hier een antwoord op door de zoekresultaten aan te passen zodat gebruikers ook diepgravende artikels vinden.
“Ons onderzoek geeft aan dat 10 procent van de dagelijkse informatiebehoeften in deze categorie vallen –stamcelonderzoek, geluk en liefde om er enkele te noemen”, zegt Pandu Nayak van Google in een blogpost. “Dat is de reden waarom we de komende dagen een nieuwe functie zullen openbaar maken die je helpt om relevante diepgravende artikels te vinden in de belangrijkste Google-zoekresultaten.”
[related_article id=”158901″]
Googles in-depthzoekresultaten zullen door een computeralgoritme gerangschikt worden en zullen artikels, blogposts en papers van hoge kwaliteit tonen. Als een gebruiker dan bijvoorbeeld meer wil weten over censuur, dan zullen ze een artikel van Salman Rushdie voor The New Yorker vinden. Als iemand meer wil weten over Lego, dan geeft Google langere artikels over het ontwerp van de plastieken blokjes, de invloed op jongens en meisjes en kunst.
Als uitgevers hun artikels bij in deze lijst in-depthartikels wil krijgen, heeft de internetgigant een aantal richtlijnen die je kan volgen. Deze bevatten tips voor de pagina-opmaak, logo’s en auteurschap.
“Ik ben blij om te zien dat mensen blijven investeren in weldoordachte content die maanden of jaren na publicatie nog steeds relevant is”, schrijft Nayak. “Dat is precies waarom je deze nieuwe functie in Google zal zien. Bovenop de welbekende uitgevers zal je ook een aantal minder bekende titels zien opduiken.”
Op dit ogenblik is de functie voor in-depthartikels enkel op de Engelstalige Google.com beschikbaar. Het is niet duidelijk wanneer de andere talen aan de beurt zijn.