Test

Dit is een popup

Microsoft puurde 853 miljoen dollar omzet uit Surface

Uit een document dat Microsoft indiende bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC, blijkt dat het bedrijf voor 853 miljoen dollar Surface-toestellen verkocht. Dat is minder dan de 900 miljoen die het op de tablet afschreef.

Sinds de introductie vorige herfst heeft Microsoft 853 dollar omgezet gehaald uit zijn Surface-tablet. Het cijfer staat in een zogenaamde ‘Form 10-K’, een financieel rapport dat het bedrijf jaarlijks moet indienen bij de Securities and Exchange Commission, de Amerikaanse beurswaakhond.

Hoewel het cijfer niet extreem laag lijkt te zijn, is het minder dan de 900 miljoen dollar die Microsoft afschreef op de Surface wegens ‘inventariscorrecties’. Het is ook minder dan het marketingbudget van 898 miljoen dollar dat werd uitgegeven aan reclame voor Windows 8 en Surface.

[related_article id=”161452″]

Microsoft geeft geen verdere details over het precieze aantal tablets dat de deur uit ging. Ook een opsplitsing in omzet tussen de Surface RT en de Surface Pro wordt niet bekendgemaakt. In maart liet het persbureau Bloomberg nog weten dat Microsoft zowat anderhalf miljoen tablets had weten te slijten. Ter vergelijking: in het tweede kwartaal van dit jaar alleen al verkocht Apple 14,6 miljoen iPads.

Al sinds de verkoopstart van de Surface (oktober voor de Surface RT en februari voor de Surface Pro) waren de resultaten mager en het tablet heeft zich nooit echt kunnen herpakken. Begin deze maand verlaagde Microsoft de prijs van de Surface RT nog met dertig procent, in een poging om de verkoop aan te zwengelen. Leerkrachten kunnen een Surface kopen met nog grotere korting.

Die prijsverlaging lijkt ook wel wat effect te hebben. De Amerikaanse warenhuisgigant Walmart meldde maandag dat de voorraad aan afgeprijsde Surface RT-toestellen tijdelijk uitverkocht is. 

Sinds de introductie vorige herfst heeft Microsoft 853 dollar omgezet gehaald uit zijn Surface-tablet. Het cijfer staat in een zogenaamde ‘Form 10-K’, een financieel rapport dat het bedrijf jaarlijks moet indienen bij de Securities and Exchange Commission, de Amerikaanse beurswaakhond.

Hoewel het cijfer niet extreem laag lijkt te zijn, is het minder dan de 900 miljoen dollar die Microsoft afschreef op de Surface wegens ‘inventariscorrecties’. Het is ook minder dan het marketingbudget van 898 miljoen dollar dat werd uitgegeven aan reclame voor Windows 8 en Surface.

[related_article id=”161452″]

Microsoft geeft geen verdere details over het precieze aantal tablets dat de deur uit ging. Ook een opsplitsing in omzet tussen de Surface RT en de Surface Pro wordt niet bekendgemaakt. In maart liet het persbureau Bloomberg nog weten dat Microsoft zowat anderhalf miljoen tablets had weten te slijten. Ter vergelijking: in het tweede kwartaal van dit jaar alleen al verkocht Apple 14,6 miljoen iPads.

Al sinds de verkoopstart van de Surface (oktober voor de Surface RT en februari voor de Surface Pro) waren de resultaten mager en het tablet heeft zich nooit echt kunnen herpakken. Begin deze maand verlaagde Microsoft de prijs van de Surface RT nog met dertig procent, in een poging om de verkoop aan te zwengelen. Leerkrachten kunnen een Surface kopen met nog grotere korting.

Die prijsverlaging lijkt ook wel wat effect te hebben. De Amerikaanse warenhuisgigant Walmart meldde maandag dat de voorraad aan afgeprijsde Surface RT-toestellen tijdelijk uitverkocht is. 

microsoftnieuwsrtsecsurface

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!