Samsung: ’10 miljoen Galaxy S4s verkocht in een maand’
In een jubelende aankondiging zegt het Koreaanse bedrijf donderdag dat het op dit moment zo’n vier Galaxy S4-toestellen per seconde verkoopt, nadat het toestel vorige maand in de verkoop ging.
Techsite TechCrunch nuanceert dat het genoemde aantal verwijst naar de toestellen die zijn verscheept naar de verkoopspartners, wat dus niet hoeft te betekenen dat er daadwerkelijk 10 miljoen toestellen aan de consument zijn verkocht.
Volgens Samsung had voorganger Samsung Galaxy S3 50 dagen nodig om op hetzelfde aantal uit te komen, terwijl de Galaxy S2 en Galaxy S daar respectievelijk vijf en zeven maanden over deden.
[related_article id=”161563″]
Ter vergelijking: in het tweede financiële kwartaal van 2013 verkocht Apple in totaal 37,4 miljoen iPhones, terwijl het bedrijf uit Cupertino in het voorgaande kwartaal 47,8 miljoen van zijn smartphones verkocht.
Ondanks de marketingcijfers is het duidelijk dat de Galaxy-lijn van Samsung nog altijd aan invloed wint. Onlangs werd bekend dat Android-toestellen in het eerste kwartaal van 2013 een operationele winst noteerden, en Samsung wist de hand te leggen op 94,7 procent van dat bedrag.
In een jubelende aankondiging zegt het Koreaanse bedrijf donderdag dat het op dit moment zo’n vier Galaxy S4-toestellen per seconde verkoopt, nadat het toestel vorige maand in de verkoop ging.
Techsite TechCrunch nuanceert dat het genoemde aantal verwijst naar de toestellen die zijn verscheept naar de verkoopspartners, wat dus niet hoeft te betekenen dat er daadwerkelijk 10 miljoen toestellen aan de consument zijn verkocht.
Volgens Samsung had voorganger Samsung Galaxy S3 50 dagen nodig om op hetzelfde aantal uit te komen, terwijl de Galaxy S2 en Galaxy S daar respectievelijk vijf en zeven maanden over deden.
[related_article id=”161563″]
Ter vergelijking: in het tweede financiële kwartaal van 2013 verkocht Apple in totaal 37,4 miljoen iPhones, terwijl het bedrijf uit Cupertino in het voorgaande kwartaal 47,8 miljoen van zijn smartphones verkocht.
Ondanks de marketingcijfers is het duidelijk dat de Galaxy-lijn van Samsung nog altijd aan invloed wint. Onlangs werd bekend dat Android-toestellen in het eerste kwartaal van 2013 een operationele winst noteerden, en Samsung wist de hand te leggen op 94,7 procent van dat bedrag.