BNP Paribas Fortis lanceert gratis mobiele ‘Hello Bank!’
Tijdens een persevenement in Brussel heeft BNP Paribas Fortis ‘Hello Bank!’ gelanceerd. Dat is een gratis mobiele bank die uitsluitend via een app op je smartphone of tablet werkt.
"Apps zijn een gamechanger. We leven en beleven steeds meer mobiel," vertelt Gunter Uytterhoeven, directeur marketing bij BNP Paribas Fortis. "De klant zal in de toekomst dus ook op een andere manier gaan bankieren."
[related_article id=”161563″]
De bank is er van overtuigd dat die nieuwe manier mobiel zal zijn, via een app op je smartphone of tablet. Daarom werd vandaag Hello Bank! gelanceerd, een nieuwe gratis bank van de BNP Paribas-groep die alleen online bestaat en 100 procent mobiel is.
Al je dagelijkse bankverrichtingen gebeuren via de applicatie, je hoeft nergens meer voor naar een kantoor. Sterker nog, je kan niet naar een kantoor. Er is natuurlijk wel een team van adviseurs, maar die zijn alleen telefonisch of via Facebook en Twitter te bereiken.
Tot het gratis basispakket van Hello Bank! behoren een zichtrekening, spaarrekening, bankkaart (max. 2), ondersteuning voor Easy transfer, toegang tot betaalautomaten binnen Europa en een virtuele prepaidkaart. In de zomer verschijnen ook nog een fysieke prepaidkaart en een klassieke kredietkaart, die je tegen betaling kan aanvragen. Meer informatie vind je terug op de website van Hello Bank!.
Als je klant wil worden, volstaat het om de app te downloaden en je aan te melden voor een nieuwe rekening. Vervolgens bezorgt de bank je per post een kaartlezer en een aantal wettelijke documenten, die je ondertekent en terugstuurt. Eens die informatie is verwerkt, kan je aan de slag. Belangrijk om te weten: klanten moeten ouder zijn dan 18 jaar.
Bestaande Fortis-klanten kunnen eenvoudig een nieuwe Hello Bank!-rekening aanmaken of hun Fortis-rekening migreren, zonder dat er eerst nog documenten moeten worden ondertekend. Voor de rest worden beide banken wel als twee aparte entiteiten beschouwd. Je kan voor vragen over je Hello Bank!-rekening dus niet terecht bij Fortis, of omgekeerd.
Voor de beveiliging van je account wordt gebruik gemaakt van de klassieke kaartlezer, een persoonlijk wachtwoord en toestelherkenning. De app lijkt sterk op de Easy Banking-app van Fortis en bestaat voorlopig alleen nog maar voor iOS en Android. Op lange termijn moeten ook versies voor andere platformen volgen. Een webversie behoort niet tot de plannen.
Hello Bank! wordt vandaag overigens niet alleen in België gelanceerd, maar ook in Duitsland en later in Frankrijk en Italië. Momenteel richt de app zich vooral op early adopters die de bank van feedback kunnen voorzien voor nieuwe features en het oplossen van eventuele bugs.
Tijdens een persevenement in Brussel heeft BNP Paribas Fortis ‘Hello Bank!’ gelanceerd. Dat is een gratis mobiele bank die uitsluitend via een app op je smartphone of tablet werkt.
"Apps zijn een gamechanger. We leven en beleven steeds meer mobiel," vertelt Gunter Uytterhoeven, directeur marketing bij BNP Paribas Fortis. "De klant zal in de toekomst dus ook op een andere manier gaan bankieren."
[related_article id=”161563″]
De bank is er van overtuigd dat die nieuwe manier mobiel zal zijn, via een app op je smartphone of tablet. Daarom werd vandaag Hello Bank! gelanceerd, een nieuwe gratis bank van de BNP Paribas-groep die alleen online bestaat en 100 procent mobiel is.
Al je dagelijkse bankverrichtingen gebeuren via de applicatie, je hoeft nergens meer voor naar een kantoor. Sterker nog, je kan niet naar een kantoor. Er is natuurlijk wel een team van adviseurs, maar die zijn alleen telefonisch of via Facebook en Twitter te bereiken.
Tot het gratis basispakket van Hello Bank! behoren een zichtrekening, spaarrekening, bankkaart (max. 2), ondersteuning voor Easy transfer, toegang tot betaalautomaten binnen Europa en een virtuele prepaidkaart. In de zomer verschijnen ook nog een fysieke prepaidkaart en een klassieke kredietkaart, die je tegen betaling kan aanvragen. Meer informatie vind je terug op de website van Hello Bank!.
Als je klant wil worden, volstaat het om de app te downloaden en je aan te melden voor een nieuwe rekening. Vervolgens bezorgt de bank je per post een kaartlezer en een aantal wettelijke documenten, die je ondertekent en terugstuurt. Eens die informatie is verwerkt, kan je aan de slag. Belangrijk om te weten: klanten moeten ouder zijn dan 18 jaar.
Bestaande Fortis-klanten kunnen eenvoudig een nieuwe Hello Bank!-rekening aanmaken of hun Fortis-rekening migreren, zonder dat er eerst nog documenten moeten worden ondertekend. Voor de rest worden beide banken wel als twee aparte entiteiten beschouwd. Je kan voor vragen over je Hello Bank!-rekening dus niet terecht bij Fortis, of omgekeerd.
Voor de beveiliging van je account wordt gebruik gemaakt van de klassieke kaartlezer, een persoonlijk wachtwoord en toestelherkenning. De app lijkt sterk op de Easy Banking-app van Fortis en bestaat voorlopig alleen nog maar voor iOS en Android. Op lange termijn moeten ook versies voor andere platformen volgen. Een webversie behoort niet tot de plannen.
Hello Bank! wordt vandaag overigens niet alleen in België gelanceerd, maar ook in Duitsland en later in Frankrijk en Italië. Momenteel richt de app zich vooral op early adopters die de bank van feedback kunnen voorzien voor nieuwe features en het oplossen van eventuele bugs.