Test

Dit is een popup

Mobistar stopt met internet, vaste lijn en tv voor consumenten

Mobistar stopt vanaf 22 mei met de verkoop van internet, vaste telefonie en tv voor nieuwe residentiële klanten in afwachting van een gunstigere regulering.

Vanaf 22 mei zet Mobistar (voorlopig) een punt achter de verkoop van internet, vaste telefonie en televisie voor nieuwe residentiële klanten, en spitst het haar portfolio voor vaste lijn-producten toe op de professionele markt.

In een persmededeling geeft de operator aan dat het die stap zet als een vorm van protest tegen de huidige regulering. Die maakt het volgens Mobistar onmogelijk om vaste diensten op een rendabele manier aan te bieden door gebruik te maken van het netwerk van Belgacom.

De telco heeft vertrouwen in de bevoegde overheden om de regulering van de kabelmarkt verder te zetten en hoopt dat de kabel zo snel mogelijk wordt opengegooid.

Momenteel is de markt van vaste lijn-diensten niet voldoende competitief. Mobistar betreurt het tekort aan wederkerigheid van de mededingingsvoorwaarden tussen de markt van de mobiele en de vaste lijn-diensten.

“De tarieven van de vaste lijn-diensten worden door de historische operator regelmatig ‘geïndexeerd’, terwijl we vaststellen dat de tarieven op de markt van de mobiele telefonie met meer dan 10 procent per jaar zakken, en versneld de laatste maanden,” onderstreept Jean-Marc Harion, CEO van Mobistar. “Wat de Belgische telecommarkt nodig heeft, is een kader om een gezonde concurrentie te garanderen en die de historische operatoren niet langer bevoordeelt.”

Het stopzetten van haar vaste diensten voor consumenten heeft geen effect op bestaande klanten. Mobistar benadrukt in de mededeling dat de continuïteit van internet- en vaste telefonie-diensten voor bestaande residentiële klanten wordt gegarandeerd.

Overigens stopt Mobistar op 15 september 2013 volledig met het aanbieden van haar tv-diensten, die nooit echt van de grond zijn gekomen. De operator zal tegen eind mei persoonlijk contact opnemen met alle betrokken klanten om hen meer uitleg en alternatieven te bieden.

Mobistar heeft in de persmededeling ook nog eens haar ambitie herbevestigd om een aanbieder van eerste categorie te worden voor convergente diensten, zowel voor de consument als voor de proffesionele gebruiker.  De uitrol van een 4G-netwerk krijgt daarom momenteel de hoogste prioriteit bij de operator.

Vanaf 22 mei zet Mobistar (voorlopig) een punt achter de verkoop van internet, vaste telefonie en televisie voor nieuwe residentiële klanten, en spitst het haar portfolio voor vaste lijn-producten toe op de professionele markt.

In een persmededeling geeft de operator aan dat het die stap zet als een vorm van protest tegen de huidige regulering. Die maakt het volgens Mobistar onmogelijk om vaste diensten op een rendabele manier aan te bieden door gebruik te maken van het netwerk van Belgacom.

De telco heeft vertrouwen in de bevoegde overheden om de regulering van de kabelmarkt verder te zetten en hoopt dat de kabel zo snel mogelijk wordt opengegooid.

Momenteel is de markt van vaste lijn-diensten niet voldoende competitief. Mobistar betreurt het tekort aan wederkerigheid van de mededingingsvoorwaarden tussen de markt van de mobiele en de vaste lijn-diensten.

“De tarieven van de vaste lijn-diensten worden door de historische operator regelmatig ‘geïndexeerd’, terwijl we vaststellen dat de tarieven op de markt van de mobiele telefonie met meer dan 10 procent per jaar zakken, en versneld de laatste maanden,” onderstreept Jean-Marc Harion, CEO van Mobistar. “Wat de Belgische telecommarkt nodig heeft, is een kader om een gezonde concurrentie te garanderen en die de historische operatoren niet langer bevoordeelt.”

Het stopzetten van haar vaste diensten voor consumenten heeft geen effect op bestaande klanten. Mobistar benadrukt in de mededeling dat de continuïteit van internet- en vaste telefonie-diensten voor bestaande residentiële klanten wordt gegarandeerd.

Overigens stopt Mobistar op 15 september 2013 volledig met het aanbieden van haar tv-diensten, die nooit echt van de grond zijn gekomen. De operator zal tegen eind mei persoonlijk contact opnemen met alle betrokken klanten om hen meer uitleg en alternatieven te bieden.

Mobistar heeft in de persmededeling ook nog eens haar ambitie herbevestigd om een aanbieder van eerste categorie te worden voor convergente diensten, zowel voor de consument als voor de proffesionele gebruiker.  De uitrol van een 4G-netwerk krijgt daarom momenteel de hoogste prioriteit bij de operator.

internetkabelmobistarnieuwsoperatorreguleringtelcotelecomtvvaste lijn

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!