Sociale media troeven e-mail en nieuws af in tijdsbesteding van 2012
We spendeerden in 2012 het meeste tijd aan sociale netwerksites, zelfs meer dan aan het versturen en lezen van e-mails, het bezoeken van nieuwssites of online webwinkels.
Experian Marketing Services heeft een rapport gepubliceerd met de meest voorkomende online activiteiten op computers en mobiele apparaten in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië.
Als de analisten de tijdbesteding zouden onderverdelen in één uur, brachten we in 2012 zo’n 27% van de tijd achter een pc door op sociale netwerksites.
Amerikanen spenderen zo’n 16 minuten per uur aan sociale netwerksites en forums terwijl ze zo’n 9 minuten doorbrengen op entertainmentsites en ongeveer 5 minuten spenderen aan online shopping. E-mail en andere zakelijke toepassingen zijn elk goed voor zo’n 3 minuten.
[related_article id=”160734″]
Hoewel dit nieuws enigszins verontrustend kan zijn voor werkgevers vindt Bill Tancer, onderzoeksleider van Experian Marketing Services, dat deze resultaten ook een kans en een uitdaging kunnen zijn voor marketeers. Hij vindt inzicht in het online gedrag van consumenten belangrijker dan ooit.
Let wel, de cijfers zijn helemaal anders als we enkel naar mobiele apparaten kijken. In het eerste kwartaal van 2013 spendeerden Amerikanen zo’n 23% van hun tijd op mobiele apparaten aan e-mail. Sociale netwerken waren ‘amper’ goed voor 15% van de tijdsbesteding.
We spendeerden in 2012 het meeste tijd aan sociale netwerksites, zelfs meer dan aan het versturen en lezen van e-mails, het bezoeken van nieuwssites of online webwinkels.
Experian Marketing Services heeft een rapport gepubliceerd met de meest voorkomende online activiteiten op computers en mobiele apparaten in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië.
Als de analisten de tijdbesteding zouden onderverdelen in één uur, brachten we in 2012 zo’n 27% van de tijd achter een pc door op sociale netwerksites.
Amerikanen spenderen zo’n 16 minuten per uur aan sociale netwerksites en forums terwijl ze zo’n 9 minuten doorbrengen op entertainmentsites en ongeveer 5 minuten spenderen aan online shopping. E-mail en andere zakelijke toepassingen zijn elk goed voor zo’n 3 minuten.
[related_article id=”160734″]
Hoewel dit nieuws enigszins verontrustend kan zijn voor werkgevers vindt Bill Tancer, onderzoeksleider van Experian Marketing Services, dat deze resultaten ook een kans en een uitdaging kunnen zijn voor marketeers. Hij vindt inzicht in het online gedrag van consumenten belangrijker dan ooit.
Let wel, de cijfers zijn helemaal anders als we enkel naar mobiele apparaten kijken. In het eerste kwartaal van 2013 spendeerden Amerikanen zo’n 23% van hun tijd op mobiele apparaten aan e-mail. Sociale netwerken waren ‘amper’ goed voor 15% van de tijdsbesteding.