Test

Dit is een popup

Nuance lanceert stemgestuurde Voice Ads: ergernis of goudmijn?

Als Voice Ads succesvol blijken te zijn, kan dat een goudmijn opleveren voor Nuance. Als consumenten zich hier aan ergeren zou het wel eens kunnen uitdraaien zoals vervelende pop-ups op een desktop pc.

Nuance Communications lanceert Voice Ads, een advertentieplatform dat het mogelijk maakt om te praten met merken. Hoe? Gebruikers kunnen in dialoog gaan met een adverteerder of merk zoals dat nu al kan met Google’s assistent op Android-mobieltjes of met Siri op de iPhone.

Mobiele advertentiecampagnes zouden gigantisch veel kunnen opbrengen, maar er zijn maar weinig bedrijven die weten hoe ze het op de juiste manier op het kleine scherm kunnen overbrengen. Toch meldt eMarketer dat de cijfers op vlak van mobiele advertenties het afgelopen jaar verdubbeld zijn: van 4 miljard dollar in 2011 naar 8,41 miljard dollar in 2012. Hetzelfde onderzoeksbureau verwacht dat de budgetten voor mobiele advertenties tegen 2016 zouden kunnen oplopen tot 37 miljard dollar.

Nuance, een toonaangevend bedrijf op vlak van spraaktechnologie in de mobiele sector, gezondheidszorg en automobielindustrie, hoopt een gat in de markt te hebben gevonden. Voice Ads zouden marketeers namelijk de mogelijkheid kunnen geven om de relatie met haar klanten te verbeteren. Om de zogenoemde Voice Ads te ontwikkelen, hebben reclamebureaus enkel JavaScript en een softwarekit van Nuance nodig.

“Nuance Voice Ads maakt advertenties dynamisch. In plaats van heel veel informatie naar een klein schermpje proberen te sturen, kunnen adverteerders nu gebruikers laten vragen naar extra informatie. Met hun stem. In het echte leven worden knopen toch ook doorgehakt door middel van dialoog”, meldt Nuance op haar website.

Nuance Communications lanceert Voice Ads, een advertentieplatform dat het mogelijk maakt om te praten met merken. Hoe? Gebruikers kunnen in dialoog gaan met een adverteerder of merk zoals dat nu al kan met Google’s assistent op Android-mobieltjes of met Siri op de iPhone.

Mobiele advertentiecampagnes zouden gigantisch veel kunnen opbrengen, maar er zijn maar weinig bedrijven die weten hoe ze het op de juiste manier op het kleine scherm kunnen overbrengen. Toch meldt eMarketer dat de cijfers op vlak van mobiele advertenties het afgelopen jaar verdubbeld zijn: van 4 miljard dollar in 2011 naar 8,41 miljard dollar in 2012. Hetzelfde onderzoeksbureau verwacht dat de budgetten voor mobiele advertenties tegen 2016 zouden kunnen oplopen tot 37 miljard dollar.

Nuance, een toonaangevend bedrijf op vlak van spraaktechnologie in de mobiele sector, gezondheidszorg en automobielindustrie, hoopt een gat in de markt te hebben gevonden. Voice Ads zouden marketeers namelijk de mogelijkheid kunnen geven om de relatie met haar klanten te verbeteren. Om de zogenoemde Voice Ads te ontwikkelen, hebben reclamebureaus enkel JavaScript en een softwarekit van Nuance nodig.

“Nuance Voice Ads maakt advertenties dynamisch. In plaats van heel veel informatie naar een klein schermpje proberen te sturen, kunnen adverteerders nu gebruikers laten vragen naar extra informatie. Met hun stem. In het echte leven worden knopen toch ook doorgehakt door middel van dialoog”, meldt Nuance op haar website.

advertentiesnieuwsnuancespraakspraakherkenningvoice ads

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!