Base blijft groeien op Belgische markt
KPN Group Belgium, het bedrijf achter mobiele operator Base, heeft de resultaten voor het vierde kwartaal van 2012 gepubliceerd. Het bedrijf heeft goede prestaties kunnen optekenen.
Sinds de zomer van 2012 is er een verhoogde focus op de prijzen van mobiele diensten. De nieuwe telecomwet heeft gezorgd voor een ware prijzenoorlog tussen de verschillende operatoren. Ook Base heeft daarom nieuwe tariefplannen gelanceerd, en zag de omzet uiteindelijk op jaarbasis met 6,2 procent stijgen ten opzichte van 2011.
Het totale marktaandeel is voor KPN gestegen tot 20 procent. In het afgelopen jaar groeide de klantenbasis met 540.000 voor prepaid en 17.000 voor postpaid. Op het einde van 2012 telde het bedrijf in totaal 3,4 miljoen klanten.
3G en 4G
KPN heeft tijdens een persconferentie ook cijfers gegeven over de dekking van hun netwerk. Momenteel bedraagt de 3G-dekking 73,02 procent indoor en 95,25 procent outdoor. Het blauw op onderstaande kaart is de staat van het netwerk eind 2011. De rode gebieden zijn de uitbreidingen van 2012.
Het bedrijf erkent dat ze met hun 3G-dekking achterliepen op de concurrentie, maar door zware investeringen hebben ze nu het tweede grootste 3G-netwerk, na Proximus. CEO Jos Donvil zei dat ze met 4G de boot niet willen missen, en maakt de investering in deze technologie dan ook een prioriteit voor 2013.
Snow
KPN wordt een steeds sterkere speler op de Belgische mobiele markt, en gaat zijn pijlen dit jaar ook op andere markten richten. Op 7 februari lanceert het daarom Snow, een “triple play”-pakket met digitale televisie, vaste telefonie en internet. Op die manier wil KPN zijn reputatie als “challenger” ook op deze markten waarmaken.
KPN Group Belgium, het bedrijf achter mobiele operator Base, heeft de resultaten voor het vierde kwartaal van 2012 gepubliceerd. Het bedrijf heeft goede prestaties kunnen optekenen.
Sinds de zomer van 2012 is er een verhoogde focus op de prijzen van mobiele diensten. De nieuwe telecomwet heeft gezorgd voor een ware prijzenoorlog tussen de verschillende operatoren. Ook Base heeft daarom nieuwe tariefplannen gelanceerd, en zag de omzet uiteindelijk op jaarbasis met 6,2 procent stijgen ten opzichte van 2011.
Het totale marktaandeel is voor KPN gestegen tot 20 procent. In het afgelopen jaar groeide de klantenbasis met 540.000 voor prepaid en 17.000 voor postpaid. Op het einde van 2012 telde het bedrijf in totaal 3,4 miljoen klanten.
3G en 4G
KPN heeft tijdens een persconferentie ook cijfers gegeven over de dekking van hun netwerk. Momenteel bedraagt de 3G-dekking 73,02 procent indoor en 95,25 procent outdoor. Het blauw op onderstaande kaart is de staat van het netwerk eind 2011. De rode gebieden zijn de uitbreidingen van 2012.
Het bedrijf erkent dat ze met hun 3G-dekking achterliepen op de concurrentie, maar door zware investeringen hebben ze nu het tweede grootste 3G-netwerk, na Proximus. CEO Jos Donvil zei dat ze met 4G de boot niet willen missen, en maakt de investering in deze technologie dan ook een prioriteit voor 2013.
Snow
KPN wordt een steeds sterkere speler op de Belgische mobiele markt, en gaat zijn pijlen dit jaar ook op andere markten richten. Op 7 februari lanceert het daarom Snow, een “triple play”-pakket met digitale televisie, vaste telefonie en internet. Op die manier wil KPN zijn reputatie als “challenger” ook op deze markten waarmaken.