Test

Dit is een popup

Nieuws

Lancering Call of Duty: Black Ops II breekt records

Het videospel Call of Duty: Black Ops II heeft op 15 dagen tijd maar liefst 1 miljard dollar opgebracht. Daarmee scoort het nog beter dan de vorige Call of Duty-release.

Uitgever Activision scoort al enkele jaren op rij succes na succes met de releases van de oorlogsshooter Call of Duty. “De release van Call of Duty is al zes jaar op rij één van de belangrijkste gebeurtenissen in de entertainmentindustrie,” aldus Bobby Kotick, de CEO van Activision Blizzard.

De nieuwste telg in de reeks, Call of Duty: Black Ops II, verscheen op 13 november in de rekken en heeft op 15 dagen tijd meer dan 1 miljard dollar opgebracht. Call of Duty: Modern Warfare 3, dat vorig jaar verscheen, deed er 16 dagen over om diezelfde mijlpaal te bereiken.

Sterk merk
Call of Duty is niet alleen in de gamesindustrie een sterk merk, maar doet het binnen de hele entertainmentindustrie erg goed. Zo doet het beter dan Avatar, dat in 2009 bij de speelfilms een box office record neerzette, nadat het op 17 dagen tijd de kaap van 1 miljard dollar had bereikt.

De volledige Call of Duty-franchise heeft volgens Activision bovendien al meer opgebracht dan de ticketverkoop van twee van de grootste bioscoopsuccessen: Harry Potter en Star Wars.

Sinds de lancering werden al meer dan 150 miljoen online speeluren geregistreerd via Xbox LIVE en PlayStation Network. Met de offline speeluren en de speeluren van de pc-versie erbij geteld, ligt dat aantal nog heel wat hoger.

Onze review van Call of Duty: Black Ops II lees je hier.

Het videospel Call of Duty: Black Ops II heeft op 15 dagen tijd maar liefst 1 miljard dollar opgebracht. Daarmee scoort het nog beter dan de vorige Call of Duty-release.

Uitgever Activision scoort al enkele jaren op rij succes na succes met de releases van de oorlogsshooter Call of Duty. “De release van Call of Duty is al zes jaar op rij één van de belangrijkste gebeurtenissen in de entertainmentindustrie,” aldus Bobby Kotick, de CEO van Activision Blizzard.

De nieuwste telg in de reeks, Call of Duty: Black Ops II, verscheen op 13 november in de rekken en heeft op 15 dagen tijd meer dan 1 miljard dollar opgebracht. Call of Duty: Modern Warfare 3, dat vorig jaar verscheen, deed er 16 dagen over om diezelfde mijlpaal te bereiken.

Sterk merk
Call of Duty is niet alleen in de gamesindustrie een sterk merk, maar doet het binnen de hele entertainmentindustrie erg goed. Zo doet het beter dan Avatar, dat in 2009 bij de speelfilms een box office record neerzette, nadat het op 17 dagen tijd de kaap van 1 miljard dollar had bereikt.

De volledige Call of Duty-franchise heeft volgens Activision bovendien al meer opgebracht dan de ticketverkoop van twee van de grootste bioscoopsuccessen: Harry Potter en Star Wars.

Sinds de lancering werden al meer dan 150 miljoen online speeluren geregistreerd via Xbox LIVE en PlayStation Network. Met de offline speeluren en de speeluren van de pc-versie erbij geteld, ligt dat aantal nog heel wat hoger.

Onze review van Call of Duty: Black Ops II lees je hier.

activisionblack ops iicall of dutyentertainmentgamenieuwsrecordshootervideospel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!