Test

Dit is een popup

Apps in Apple App Store duurder

Apple heeft voor het eerst in vier jaar de apps in zijn App Store duurder gemaakt. De goedkoopste betalende app kost nu 89 eurocent.

Sinds de App Store in 2008 zijn deuren opende bleef de prijs van een app vast bepaald op enkele categorieën. Zo kon een ontwikkelaar er voor kiezen om een app gratis beschikbaar te maken, te verkopen voor 79 eurocent, 1,59 euro, 3,99 euro, 5,49 euro, enzoverder.

Donderdagavond heeft Apple hier een lichte wijziging in aangebracht: de prijzen waren al vier jaar onveranderd gebleven, terwijl de loonkost voor ontwikkelaars en de middelen die ontwikkelaars nodig hadden wel gewoon bleven stijgen.

[related_article id=”158256″]

Mogelijk zijn de prijzen aangepast om de valuta-schommeling tussen de Euro en Dollar te compenseren: in 2008 was één dollar nog 0,75 euro waard, afgelopen zomer was één dollar 0,81 euro waard. Apps kosten in de Amerikaanse store nog steeds 99 dollarcent.

Concreet betekent dit dat ontwikkelaars voor de goedkoopste apps (die voorheen 79 cent kostten) nu zeven cent meer krijgen, terwijl Apple drie cent meer krijgt. Een ontwikkelaar krijgt nu 63 eurocent voor een verkochte app in die prijsklasse.

iPhoneclub rekende uit dat de apps gemiddeld 12,5% duurder zijn geworden. Dat strookt met de inflatie en wisselkoers: de inflatie over de afgelopen 4 jaar bedroeg in Amerika zeven percent, terwijl de wisselkoers met acht percent is gewijzigd.

Apple heeft voor het eerst in vier jaar de apps in zijn App Store duurder gemaakt. De goedkoopste betalende app kost nu 89 eurocent.

Sinds de App Store in 2008 zijn deuren opende bleef de prijs van een app vast bepaald op enkele categorieën. Zo kon een ontwikkelaar er voor kiezen om een app gratis beschikbaar te maken, te verkopen voor 79 eurocent, 1,59 euro, 3,99 euro, 5,49 euro, enzoverder.

Donderdagavond heeft Apple hier een lichte wijziging in aangebracht: de prijzen waren al vier jaar onveranderd gebleven, terwijl de loonkost voor ontwikkelaars en de middelen die ontwikkelaars nodig hadden wel gewoon bleven stijgen.

[related_article id=”158256″]

Mogelijk zijn de prijzen aangepast om de valuta-schommeling tussen de Euro en Dollar te compenseren: in 2008 was één dollar nog 0,75 euro waard, afgelopen zomer was één dollar 0,81 euro waard. Apps kosten in de Amerikaanse store nog steeds 99 dollarcent.

Concreet betekent dit dat ontwikkelaars voor de goedkoopste apps (die voorheen 79 cent kostten) nu zeven cent meer krijgen, terwijl Apple drie cent meer krijgt. Een ontwikkelaar krijgt nu 63 eurocent voor een verkochte app in die prijsklasse.

iPhoneclub rekende uit dat de apps gemiddeld 12,5% duurder zijn geworden. Dat strookt met de inflatie en wisselkoers: de inflatie over de afgelopen 4 jaar bedroeg in Amerika zeven percent, terwijl de wisselkoers met acht percent is gewijzigd.

appappleappsduurdermobielnieuwsprijzenstore

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!