Test

Dit is een popup

Nieuws

ZDNet-leeslijst: Gesprek met XKCD en patentoverkill

Er valt veel geld te verdienen in virtuele spelwerelden als Eve Online of Guild Wars. Maar je moet wel weten wat je doet en daarom nemen steeds meer gamesbedrijven hun eigen economen in dienst, die proberen te voorspellen hoe deze wereldeconomieën zich zullen gedragen.

Naast dit interessante fenomeen krijgt Ars Technica een belletje van de Windows-reparateur. Bestaat die dan? Nee, maar het is wel een populaire zwendel waarbij malafide callcenters minder technische gebruikers geld uit de zak proberen te kloppen.

Verder een leuk interview met de maker van XKCD en nog veel meer. Hebben we iets over het hoofd gezien deze week? Tip ons op redactie@zdnet.be

[related_article id=”160534″]

Virtuele econoom
Het mogen dan spelletjes zijn, maar er gaat een hoop geld om in virtuele gameswerelden. Valve en andere bedrijven namen een eigen econoom in dienst, die hen helpt met het optimaliseren van hun winstmodel.

Laat dat blazen maar zitten
Elke consolegamer zal het ooit in het verleden wel eens hebben gedaan: blazen op een spelcartridge als je maar geen beeld op het scherm kreeg. Maar: het haalde niets uit en Mental Floss legt uit waarom.

XKCD in vlees en bloed
Weinigen weten de belevingswereld van de geek zo treffend te vangen als Randall Munroe, de man achter XKCD. The Atlantic zat met hem om de tafel en vroeg hem het hemd van het lijf.

Belletje van Windows
Nepreparateurs die nietsvermoedende Windows-gebruikers opbellen en hen dure, nutteloze software aansmeren. Het is een opkomend verschijnsel en Ars Technica had de twijfelachtige eer een van de zwendelaars aan de lijn te krijgen.

PayPal ontbloot
We krijgen een kijkje in de keuken van betaaldienst PayPal, dat een gigantisch wereldwijd netwerk gebruikt om zijn vele klanten te kunnen bedienen.

Kloppend hart van de videogame


Onafhankelijke spelstudio’s, of indies, bieden een ander geluid dan de grote spelstudio’s met hun miljoenenbudgetten. In deze video van PBS leer je wat meer over het hart en ziel van de spelindustrie.

Patenttirade
Het lijkt wel alsof we niets anders meer lezen dan techbedrijven die elkaar voor de rechter slepen over een patentgeschil. De vooraanstaande Amerikaanse rechter Richard A. Posner vindt dat het anders kan en moet.

Er valt veel geld te verdienen in virtuele spelwerelden als Eve Online of Guild Wars. Maar je moet wel weten wat je doet en daarom nemen steeds meer gamesbedrijven hun eigen economen in dienst, die proberen te voorspellen hoe deze wereldeconomieën zich zullen gedragen.

Naast dit interessante fenomeen krijgt Ars Technica een belletje van de Windows-reparateur. Bestaat die dan? Nee, maar het is wel een populaire zwendel waarbij malafide callcenters minder technische gebruikers geld uit de zak proberen te kloppen.

Verder een leuk interview met de maker van XKCD en nog veel meer. Hebben we iets over het hoofd gezien deze week? Tip ons op redactie@zdnet.be

[related_article id=”160534″]

Virtuele econoom
Het mogen dan spelletjes zijn, maar er gaat een hoop geld om in virtuele gameswerelden. Valve en andere bedrijven namen een eigen econoom in dienst, die hen helpt met het optimaliseren van hun winstmodel.

Laat dat blazen maar zitten
Elke consolegamer zal het ooit in het verleden wel eens hebben gedaan: blazen op een spelcartridge als je maar geen beeld op het scherm kreeg. Maar: het haalde niets uit en Mental Floss legt uit waarom.

XKCD in vlees en bloed
Weinigen weten de belevingswereld van de geek zo treffend te vangen als Randall Munroe, de man achter XKCD. The Atlantic zat met hem om de tafel en vroeg hem het hemd van het lijf.

Belletje van Windows
Nepreparateurs die nietsvermoedende Windows-gebruikers opbellen en hen dure, nutteloze software aansmeren. Het is een opkomend verschijnsel en Ars Technica had de twijfelachtige eer een van de zwendelaars aan de lijn te krijgen.

PayPal ontbloot
We krijgen een kijkje in de keuken van betaaldienst PayPal, dat een gigantisch wereldwijd netwerk gebruikt om zijn vele klanten te kunnen bedienen.

Kloppend hart van de videogame


Onafhankelijke spelstudio’s, of indies, bieden een ander geluid dan de grote spelstudio’s met hun miljoenenbudgetten. In deze video van PBS leer je wat meer over het hart en ziel van de spelindustrie.

Patenttirade
Het lijkt wel alsof we niets anders meer lezen dan techbedrijven die elkaar voor de rechter slepen over een patentgeschil. De vooraanstaande Amerikaanse rechter Richard A. Posner vindt dat het anders kan en moet.

artikelgamersindieinterviewleeslijstnieuwspaypalvalveweekendWindowsxkcdzwendel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!