Test

Dit is een popup

Cook: Sorry voor Apple Maps

Tim Cook, de topman van Apple, heeft zich in een open brief geëxcuseerd voor de belabberde kwaliteit van de kaartendienst op de iPhone 5.

iOS 6, het besturingssysteem van de iPhone en de iPad gebruikt sinds kort geen Google Maps meer. In plaats daarvan is er Apple’s eigen kaartendienst die deels steunt op kaarten van TomTom. Al regent het sindsdien klachten over de kaartenapplicatie.

Beelden zijn soms zwart-wit, sommige wegen lijken over of door elkaar gebouwd en in sommige gevallen ontbreekt er info, of is de voorziene informatie verouderd.

[related_article id=”158256″]

Kortom: duizenden mensen werden de afgelopen week gedwongen om op te kijken van hun scherm en opnieuw menselijk contact te zoeken. Dit in de hoop dat een willekeurige voorbijganger hen de weg wou wijzen.

“Het spijt ons enorm dat dit zoveel frustraties heeft veroorzaakt bji onze klanten en we doen er alles aan om Maps beter te maken,” schrijft Cook in zijn brief.

Volgens de topman was het de bedoeling om de kaartendienst uit te breiden en te verbeteren. Maar daarom moest de dienst vanaf nul worden heropgebouwd. Tegelijk wordt de kaartendienst volgens Cook beter naargelang meer mensen dingen opzoeken.

‘Ga naar de concurrentie’
Opmerkelijk: Cook stelt iOS-gebruikers voor om, in afwachting van de verbeteringen, alternatieve toepassingen te gebruiken zoals Bing (van Microsoft), MapQuest en Waze.

Ook kan je Google Maps of Nokia Maps gebruiken door naar hun website te gaan en daarvan een icoon te maken dat je op je startscherm zet.

Die suggestie is opmerkelijk. Apple wil doorgaans zelf zo veel mogelijk onder controle houden, maar vindt het kaartenprobleem blijkbaar belangrijk genoeg om gebruikers door te sturen naar de diensten van concurrenten Microsoft, Google en Nokia.

Tim Cook belooft als afsluiter dat Apple Maps binnenkort de kwaliteit zal hebben die klanten van Apple gewoon zijn. “We weten dat jullie dat van ons verwachten en we zullen nonstop doorwerken tot Maps de ongelooflijk hoge standaarden haalt.”

Tim Cook, de topman van Apple, heeft zich in een open brief geëxcuseerd voor de belabberde kwaliteit van de kaartendienst op de iPhone 5.

iOS 6, het besturingssysteem van de iPhone en de iPad gebruikt sinds kort geen Google Maps meer. In plaats daarvan is er Apple’s eigen kaartendienst die deels steunt op kaarten van TomTom. Al regent het sindsdien klachten over de kaartenapplicatie.

Beelden zijn soms zwart-wit, sommige wegen lijken over of door elkaar gebouwd en in sommige gevallen ontbreekt er info, of is de voorziene informatie verouderd.

[related_article id=”158256″]

Kortom: duizenden mensen werden de afgelopen week gedwongen om op te kijken van hun scherm en opnieuw menselijk contact te zoeken. Dit in de hoop dat een willekeurige voorbijganger hen de weg wou wijzen.

“Het spijt ons enorm dat dit zoveel frustraties heeft veroorzaakt bji onze klanten en we doen er alles aan om Maps beter te maken,” schrijft Cook in zijn brief.

Volgens de topman was het de bedoeling om de kaartendienst uit te breiden en te verbeteren. Maar daarom moest de dienst vanaf nul worden heropgebouwd. Tegelijk wordt de kaartendienst volgens Cook beter naargelang meer mensen dingen opzoeken.

‘Ga naar de concurrentie’
Opmerkelijk: Cook stelt iOS-gebruikers voor om, in afwachting van de verbeteringen, alternatieve toepassingen te gebruiken zoals Bing (van Microsoft), MapQuest en Waze.

Ook kan je Google Maps of Nokia Maps gebruiken door naar hun website te gaan en daarvan een icoon te maken dat je op je startscherm zet.

Die suggestie is opmerkelijk. Apple wil doorgaans zelf zo veel mogelijk onder controle houden, maar vindt het kaartenprobleem blijkbaar belangrijk genoeg om gebruikers door te sturen naar de diensten van concurrenten Microsoft, Google en Nokia.

Tim Cook belooft als afsluiter dat Apple Maps binnenkort de kwaliteit zal hebben die klanten van Apple gewoon zijn. “We weten dat jullie dat van ons verwachten en we zullen nonstop doorwerken tot Maps de ongelooflijk hoge standaarden haalt.”

appleapple mapsbriefbusinesscookexcusesios6iphone 5kaartenmapsnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!