Digg begint terug vanaf nul
Digg, de nieuwssite waar gebruikers het nieuws zelf schrijven, krijgt een nieuw ontwerp. Opvallend: na versie vier komt versie één.
De Amerikaanse nieuwssite is opnieuw vanaf nul begonnen. De site werd opgericht in 2004 en was meteen een succes.
Geschiedenis
Aan dat succes kwam helaas enkele jaren later een einde: het stemsysteem waarmee nieuws naar de voorpagina werd gestemd was beïnvloedbaar en daarnaast kwam de site aan de gehekelde versie vier toe.
Sinds versie vier ging het nog sneller bergafwaarts: bezoekers bleven weg, adverteerders trokken zich terug. Mogelijke reden was dat bezoekers minder inbreng hadden over de content: grote publicaties zoals de New York Times betaalden de nieuwssite om hun artikels op de frontpage te krijgen.
Anno 2012 trekt Digg, ondanks dat de site ooit veel populairder is geweest, toch nog steeds tussen de vier en zeven miljoen unieke bezoekers per maand naar de site.
Toekomst
Nu zijn ze naar eigen zeggen helemaal terug met een volledig vernieuwde website. De nieuwe versie van Digg komt niet geheel onverwacht: de site werd eerder dit jaar overgenomen door Betaworks, het bedrijf achter linkverkorter bitly.com.
Op het eerste zicht is de site enorm strak en modern ontworpen. Ook als we door gaan kijken dan zien we dat de kenmerkende ‘eind jaren ‘90’-look helemaal weg is.
Gelijktijdig komt Digg ook met een vernieuwde iPhone-app: Digg for iPhone 3.0. Ook de iPhone-app is volledig in het thema van de website: strak, grijs en modern.
Conclusie
Of Digg slaagt in zijn opzet om zijn voormalige gebruikers terug te halen vanuit andere diensten als Reddit is nog maar de vraag. Betaworks heeft een goede poging gedaan, nu is het afwachten of het resultaten haalt.
Digg, de nieuwssite waar gebruikers het nieuws zelf schrijven, krijgt een nieuw ontwerp. Opvallend: na versie vier komt versie één.
De Amerikaanse nieuwssite is opnieuw vanaf nul begonnen. De site werd opgericht in 2004 en was meteen een succes.
Geschiedenis
Aan dat succes kwam helaas enkele jaren later een einde: het stemsysteem waarmee nieuws naar de voorpagina werd gestemd was beïnvloedbaar en daarnaast kwam de site aan de gehekelde versie vier toe.
Sinds versie vier ging het nog sneller bergafwaarts: bezoekers bleven weg, adverteerders trokken zich terug. Mogelijke reden was dat bezoekers minder inbreng hadden over de content: grote publicaties zoals de New York Times betaalden de nieuwssite om hun artikels op de frontpage te krijgen.
Anno 2012 trekt Digg, ondanks dat de site ooit veel populairder is geweest, toch nog steeds tussen de vier en zeven miljoen unieke bezoekers per maand naar de site.
Toekomst
Nu zijn ze naar eigen zeggen helemaal terug met een volledig vernieuwde website. De nieuwe versie van Digg komt niet geheel onverwacht: de site werd eerder dit jaar overgenomen door Betaworks, het bedrijf achter linkverkorter bitly.com.
Op het eerste zicht is de site enorm strak en modern ontworpen. Ook als we door gaan kijken dan zien we dat de kenmerkende ‘eind jaren ‘90’-look helemaal weg is.
Gelijktijdig komt Digg ook met een vernieuwde iPhone-app: Digg for iPhone 3.0. Ook de iPhone-app is volledig in het thema van de website: strak, grijs en modern.
Conclusie
Of Digg slaagt in zijn opzet om zijn voormalige gebruikers terug te halen vanuit andere diensten als Reddit is nog maar de vraag. Betaworks heeft een goede poging gedaan, nu is het afwachten of het resultaten haalt.