Gebruik tablet in bedrijfsleven neemt snel toe
De tablet-pc is aan een forse opmars bezig in het Belgische bedrijfsleven. Gebruikt vandaag 12 procent van de bedrijven bewust tablets. Eind vorig jaar was dat nog 7 procent. De iPad van Apple blijkt comfortabel marktleider.
Dit alle blijkt uit een onderzoek van Computer Profile bij ruim 3.000 Belgische bedrijven naar aanleiding van het Business Meets IT-seminarie over Het Nieuwe Werken. Hierbij werd gepolst naar het gebruik van ‘nieuwe’ toestellen en technologieën.
Het aantal Belgische bedrijfslocaties dat gebruikmaakt van tablets ligt in juni van 2012 op 12 procent van alle locaties. Dat is ten opzichte van ruim een half jaar geleden een stijging met circa 67 procent. Het aantal locaties met tablets stijgt dus snel. Voor vrijwel alle segmenten is een sterke toename inzake locaties die zakelijke tablets inzetten. Alleen de gezondheidssector lijkt hier opmerkelijk genoeg een uitzondering op te vormen.
[related_article id=”152275″]
iPad rules
De iPad is de meest succesvolle zakelijke tablet. Een ruim aantal concurrerende leveranciers heeft al geprobeerd om ook een deel van deze markt voor zich te veroveren, tot nu toe met beperkt resultaat. Ongeveer 78 procent van de geïnventariseerde zakelijke tablets is een iPad. Dat is iets minder dan een jaar geleden toen dat 85 procent bedroeg. Het verloren terrein lijkt overigens niet ten goede te komen aan één concurrent, maar aan een versnipperd aantal leveranciers die een tablet hebben gelanceerd.
Het gaat hier overigens om tablets die officieel zijn geregistreerd door een organisatie. Dat staat los van de tablets die medewerkers vooral in hun vrije tijd en af en toe voor hun werk gebruiken.
De tablet-pc is aan een forse opmars bezig in het Belgische bedrijfsleven. Gebruikt vandaag 12 procent van de bedrijven bewust tablets. Eind vorig jaar was dat nog 7 procent. De iPad van Apple blijkt comfortabel marktleider.
Dit alle blijkt uit een onderzoek van Computer Profile bij ruim 3.000 Belgische bedrijven naar aanleiding van het Business Meets IT-seminarie over Het Nieuwe Werken. Hierbij werd gepolst naar het gebruik van ‘nieuwe’ toestellen en technologieën.
Het aantal Belgische bedrijfslocaties dat gebruikmaakt van tablets ligt in juni van 2012 op 12 procent van alle locaties. Dat is ten opzichte van ruim een half jaar geleden een stijging met circa 67 procent. Het aantal locaties met tablets stijgt dus snel. Voor vrijwel alle segmenten is een sterke toename inzake locaties die zakelijke tablets inzetten. Alleen de gezondheidssector lijkt hier opmerkelijk genoeg een uitzondering op te vormen.
[related_article id=”152275″]
iPad rules
De iPad is de meest succesvolle zakelijke tablet. Een ruim aantal concurrerende leveranciers heeft al geprobeerd om ook een deel van deze markt voor zich te veroveren, tot nu toe met beperkt resultaat. Ongeveer 78 procent van de geïnventariseerde zakelijke tablets is een iPad. Dat is iets minder dan een jaar geleden toen dat 85 procent bedroeg. Het verloren terrein lijkt overigens niet ten goede te komen aan één concurrent, maar aan een versnipperd aantal leveranciers die een tablet hebben gelanceerd.
Het gaat hier overigens om tablets die officieel zijn geregistreerd door een organisatie. Dat staat los van de tablets die medewerkers vooral in hun vrije tijd en af en toe voor hun werk gebruiken.