Test

Dit is een popup

Facebook geeft bug schuld van maildebacle

Facebook geeft een bug de schuld van de misser waarbij het bedrijf de telefoonadresboeken van gebruikers om zeep heeft geholpen.

In al zijn ijver om hun e-mailadressen op te dringen aan de gebruikers, heeft het bedrijf iedereen een @facebook.com-adres gegeven. Dat e-mailadres werd als enige zichtbaar gemaakt en de echte mailadressen werden verborgen. Daarna hebben een heleboel telefoons gesynchronyseerd met Facebook, waardoor heel wat e-mailadressen in het telefoonboek zijn overschreven. Resultaat: e-mails die hopeloos verloren lopen in cyberspace.

Synchronysatie
Op bepaalde toestellen synchroniseerde de bug met de laatste e-mail die met het account is verbonden was en niet met het e-mailadres dat de gebruiker zelf als standaard heeft aangeduid. Toestellen haalden dus @facebook.com-adressen binnen, waardoor een hoop mailtjes naar onbestaande mailboxen werden gestuurd.

[related_article id=”161563″]

“We werken aan het probleem en het zal spoedig opgelost zijn,” zegt een woordvoerder in een mail aan onze zustersite CNet. “Daarna halen de toestellen de juiste adressen weer binnen.”

Tot Facebook de problemen heeft opgelost, kunnen gebruikers hun privacy-instellingen zodanig aanpassen dat hun hoofd-e-mailadres wordt getoond en niet dat van Facebook.

Facebook geeft een bug de schuld van de misser waarbij het bedrijf de telefoonadresboeken van gebruikers om zeep heeft geholpen.

In al zijn ijver om hun e-mailadressen op te dringen aan de gebruikers, heeft het bedrijf iedereen een @facebook.com-adres gegeven. Dat e-mailadres werd als enige zichtbaar gemaakt en de echte mailadressen werden verborgen. Daarna hebben een heleboel telefoons gesynchronyseerd met Facebook, waardoor heel wat e-mailadressen in het telefoonboek zijn overschreven. Resultaat: e-mails die hopeloos verloren lopen in cyberspace.

Synchronysatie
Op bepaalde toestellen synchroniseerde de bug met de laatste e-mail die met het account is verbonden was en niet met het e-mailadres dat de gebruiker zelf als standaard heeft aangeduid. Toestellen haalden dus @facebook.com-adressen binnen, waardoor een hoop mailtjes naar onbestaande mailboxen werden gestuurd.

[related_article id=”161563″]

“We werken aan het probleem en het zal spoedig opgelost zijn,” zegt een woordvoerder in een mail aan onze zustersite CNet. “Daarna halen de toestellen de juiste adressen weer binnen.”

Tot Facebook de problemen heeft opgelost, kunnen gebruikers hun privacy-instellingen zodanig aanpassen dat hun hoofd-e-mailadres wordt getoond en niet dat van Facebook.

debaclee-mailflatermailmissermobielnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!