Nederlandse uitgevers willen ‘Spotify’ voor kranten’
Uitgevers van de grootste Nederlandse dagbladen willen een on-demand dienst lanceren waar lezers artikelen per stuk kunnen aanschaffen.
Volgens de Volkskrant willen uitgevers De Persgroep, NRC Media en FD Media gezamenlijk een digitale kiosk op poten zetten die klanten in staat stelt om hun eigen digitale krant samen te stellen met hulp van de artikelen van onder meer de Volkskrant, NRC Handelsblad of het Algemeen Dagblad. De partners willen nog weinig kwijt over eventuele prijzen en details.
In België zijn al eerder gesprekken gestart over een dergelijke gezamenlijke betaalmuur, al lopen de meningen sterk uiteen over de invulling. En ook in Nederland is niet iedereen enthousiast over een dergelijk initiatief. Laurens Verhagen, die de nieuwssites van de Volkskrant, Trouw en het Parool leidt, zegt tegen NRC Handelsblad dat een gezamenlijke betaalmuur “een stap terug” is.
Uitgevers van de grootste Nederlandse dagbladen willen een on-demand dienst lanceren waar lezers artikelen per stuk kunnen aanschaffen.
Volgens de Volkskrant willen uitgevers De Persgroep, NRC Media en FD Media gezamenlijk een digitale kiosk op poten zetten die klanten in staat stelt om hun eigen digitale krant samen te stellen met hulp van de artikelen van onder meer de Volkskrant, NRC Handelsblad of het Algemeen Dagblad. De partners willen nog weinig kwijt over eventuele prijzen en details.
In België zijn al eerder gesprekken gestart over een dergelijke gezamenlijke betaalmuur, al lopen de meningen sterk uiteen over de invulling. En ook in Nederland is niet iedereen enthousiast over een dergelijk initiatief. Laurens Verhagen, die de nieuwssites van de Volkskrant, Trouw en het Parool leidt, zegt tegen NRC Handelsblad dat een gezamenlijke betaalmuur “een stap terug” is.