Speel Angry Birds met een echte katapult
Drie sterren op elk niveau van Angry Birds? Ga een nieuwe uitdaging aan en speel het spel met een echte katapult.
Als je het spel met de felgekleurde vogels al wat beu bent, maak je het op deze manier weer leuk en uitdagend. Simon Ford van Mbed heeft namelijk het spel ‘gehackt’ en ervoor gezorgd dat je de vogels nu met een echte katapult kunt lanceren.
Ford werd geïnspireerd door een demonstratie waarin uitgelegd werd hoe makkelijk het is om je eigen USB-toestellen te ontwikkelen. Het idee achter dit doe-het-zelfproject is de katapult om te zetten in een muis.
Kunstobject
De katapult op de foto is met de hand gemaakt door kunstenaar Chris Jarratt, uit een tak die hij in het Londense Epping Forest vond. Ford holde de katapult vervolgens uit en stopte er een accelerometer, stretchsensoren en een USB-aansluiting in.
De hersenen van het toestel bevinden zich in een microcontroller. De accelerometer houdt de hoek van de katapult in de gaten, terwijl de stretchsensor de spanning op het elastiek meet. Via de USB-aansluiting kun je de katapult met je computer verbinden.
Ford schreef ook wat code, zodat je werkelijke bewegingen worden omgezet in muisbewegingen. Als je het project zelf ook wil bouwen, heeft Mbed een volledige set instructies voor je klaar.
Drie sterren op elk niveau van Angry Birds? Ga een nieuwe uitdaging aan en speel het spel met een echte katapult.
Als je het spel met de felgekleurde vogels al wat beu bent, maak je het op deze manier weer leuk en uitdagend. Simon Ford van Mbed heeft namelijk het spel ‘gehackt’ en ervoor gezorgd dat je de vogels nu met een echte katapult kunt lanceren.
Ford werd geïnspireerd door een demonstratie waarin uitgelegd werd hoe makkelijk het is om je eigen USB-toestellen te ontwikkelen. Het idee achter dit doe-het-zelfproject is de katapult om te zetten in een muis.
Kunstobject
De katapult op de foto is met de hand gemaakt door kunstenaar Chris Jarratt, uit een tak die hij in het Londense Epping Forest vond. Ford holde de katapult vervolgens uit en stopte er een accelerometer, stretchsensoren en een USB-aansluiting in.
De hersenen van het toestel bevinden zich in een microcontroller. De accelerometer houdt de hoek van de katapult in de gaten, terwijl de stretchsensor de spanning op het elastiek meet. Via de USB-aansluiting kun je de katapult met je computer verbinden.
Ford schreef ook wat code, zodat je werkelijke bewegingen worden omgezet in muisbewegingen. Als je het project zelf ook wil bouwen, heeft Mbed een volledige set instructies voor je klaar.