Test

Dit is een popup

Twaalf nieuwe media-apps voor Facebook

Facebook breidt zijn applicatieaanbod verder uit. Enkele belangrijke Amerikaanse media springen op het platform.

Met apps op Facebook, of Open Graph zoals de functie officieel heet, kunnen media hun artikels en video’s op een nieuwe manier delen. Zo wordt, op profielen die de Facebook-tijdslijn gebruiken, aangegeven wat gebruikers hebben gelezen, waar je tot voor kort een bepaald stuk alleen ‘leuk’ kon vinden. Onder meer The Washington Post, The Guardian, Yahoo en Digg hebben het systeem al enkele maanden.

Sinds deze week komen daar nog enkele bekende en minder bekende namen bij: The Daily Show, Buzzfeed, CBS Local: Los Angeles en New York, CMT, GetGlue, Huffington Post, Mashable, MSNBC.com, MTV News, Pixable, Sporting News en de Today Show.

De functie zelf oogt wel wat onprettig omdat ze meestal direct publiceert wat je op dat moment hebt gelezen of bekeken. Maar tegelijk wordt er wel meer informatie gedeeld over wat je precies leest, wat goed nieuws is voor de aanwezige mediabedrijven. Zo trekken ze immers meer bezoekers aan.

Dat laatste werd gisteren overigens nogmaals in de verf gezet. Zo zei onder meer de virtuele prikborddienst Pinterest dat men zestig procent meer dagelijkse gebruikers heeft sinds de dienst vorige maand met Open Graph begon.

Facebook breidt zijn applicatieaanbod verder uit. Enkele belangrijke Amerikaanse media springen op het platform.

Met apps op Facebook, of Open Graph zoals de functie officieel heet, kunnen media hun artikels en video’s op een nieuwe manier delen. Zo wordt, op profielen die de Facebook-tijdslijn gebruiken, aangegeven wat gebruikers hebben gelezen, waar je tot voor kort een bepaald stuk alleen ‘leuk’ kon vinden. Onder meer The Washington Post, The Guardian, Yahoo en Digg hebben het systeem al enkele maanden.

Sinds deze week komen daar nog enkele bekende en minder bekende namen bij: The Daily Show, Buzzfeed, CBS Local: Los Angeles en New York, CMT, GetGlue, Huffington Post, Mashable, MSNBC.com, MTV News, Pixable, Sporting News en de Today Show.

De functie zelf oogt wel wat onprettig omdat ze meestal direct publiceert wat je op dat moment hebt gelezen of bekeken. Maar tegelijk wordt er wel meer informatie gedeeld over wat je precies leest, wat goed nieuws is voor de aanwezige mediabedrijven. Zo trekken ze immers meer bezoekers aan.

Dat laatste werd gisteren overigens nogmaals in de verf gezet. Zo zei onder meer de virtuele prikborddienst Pinterest dat men zestig procent meer dagelijkse gebruikers heeft sinds de dienst vorige maand met Open Graph begon.

appshuffington postmashablemsnbcmtvnieuwsopen graphpinterestthe daily showtoday show

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!