Review: Medieval Moves
[related_article id=”160734″] Skeletten bashen
Het is opvallend dat Sony nooit meer Medieval-games heeft uitgebracht. Een remake van de eerste is enkele jaren geleden nog verschenen op de PlayStation 3 en de PSP, maar nooit echt een vervolg op Medievil 2. Na lang wachten is het eens zo verrassend dat een nieuwe Medieval-titel een specifieke Move-game is geworden. Het verhaal begint in klassieke Medieval-stijl: De slechte Morgrimm komt het koninkrijk binnen van prins Edmund en verandert iedereen in een skelet. Nu is Edmund Deadmund geworden en start zijn queeste om de Gatestone terug te vinden om de vloek ongedaan te maken. Het verhaal lijkt kort door de bocht, maar het voegt voldoende toe aan de gameplay om ervoor te zorgen dat je niet zonder doel rondloopt. Het verhaal wordt verteld aan de hand van handgetekende stripprenten. De kwaliteit van de tekeningen is uitstekend en de stemacteurs verrichten prachtig werk om het verhaal toch net dat beetje emotie mee te geven. Jammer dat de bijhorende laadtijden na elk verhaal en hoofdstuk tergend lang duren.
De grootste troef is zonder twijfel de Move-compatibiliteit. Je zwaait met zwaarden, schiet met pijl en boog of gooit ninjasterren. Er zitten zelfs enkele leuke, originele ideeën in verwerkt. Om een staaf dynamiet te gooien, moet je eerst de gloeiende bol van de Move Controller bedekken (om zogezegd de staaf tegen de wind te schermen) en daarna een gooibeweging maken. Heel leuk gedaan, maar zorg er steeds voor dat je de Move Controller stevig vastmaakt aan je pols om schade aan je televisie te voorkomen. Zijn er dan helemaal geen nadelen? Eentje, maar wel een hele grote. Het spel had nog veel beter geweest als het niet ‘on-rails’ wordt gespeeld. Het spel stuurt Deadmund automatisch naar de volgende plaats als je alle acties hebt uitgevoerd, terwijl we liever wat meer vrijheid hadden gezien.
[related_article id=”160734″] Skeletten bashen
Het is opvallend dat Sony nooit meer Medieval-games heeft uitgebracht. Een remake van de eerste is enkele jaren geleden nog verschenen op de PlayStation 3 en de PSP, maar nooit echt een vervolg op Medievil 2. Na lang wachten is het eens zo verrassend dat een nieuwe Medieval-titel een specifieke Move-game is geworden. Het verhaal begint in klassieke Medieval-stijl: De slechte Morgrimm komt het koninkrijk binnen van prins Edmund en verandert iedereen in een skelet. Nu is Edmund Deadmund geworden en start zijn queeste om de Gatestone terug te vinden om de vloek ongedaan te maken. Het verhaal lijkt kort door de bocht, maar het voegt voldoende toe aan de gameplay om ervoor te zorgen dat je niet zonder doel rondloopt. Het verhaal wordt verteld aan de hand van handgetekende stripprenten. De kwaliteit van de tekeningen is uitstekend en de stemacteurs verrichten prachtig werk om het verhaal toch net dat beetje emotie mee te geven. Jammer dat de bijhorende laadtijden na elk verhaal en hoofdstuk tergend lang duren.
De grootste troef is zonder twijfel de Move-compatibiliteit. Je zwaait met zwaarden, schiet met pijl en boog of gooit ninjasterren. Er zitten zelfs enkele leuke, originele ideeën in verwerkt. Om een staaf dynamiet te gooien, moet je eerst de gloeiende bol van de Move Controller bedekken (om zogezegd de staaf tegen de wind te schermen) en daarna een gooibeweging maken. Heel leuk gedaan, maar zorg er steeds voor dat je de Move Controller stevig vastmaakt aan je pols om schade aan je televisie te voorkomen. Zijn er dan helemaal geen nadelen? Eentje, maar wel een hele grote. Het spel had nog veel beter geweest als het niet ‘on-rails’ wordt gespeeld. Het spel stuurt Deadmund automatisch naar de volgende plaats als je alle acties hebt uitgevoerd, terwijl we liever wat meer vrijheid hadden gezien.