Test

Dit is een popup

Google-resultaten worden actueler

Google gebruikt voortaan een nieuwe zoekmethode. En dat zal te merken zijn bij ruim een derde van alle zoekopdrachten. De bedoeling is dat recentere inhoud hoger wordt geplaatst.

De vernieuwing is een uitbreiding van Google Caffeïne, een eerdere aanpassing waarmee Google naar eigen zeggen sneller nieuwe inhoud kan indexeren. De nieuwste aanpassing moet ervoor zorgen dat recente of actuele inhoud hoger komt te staan. Google verwacht dat dit in totaal 35 procent van alle zoekopdrachten zal veranderen.

Een van die aanpassingen is dat je bij zoekopdrachten naar herhalende gebeurtenissen vooral informatie over de recentste editie krijgt. Een voorbeeld hiervan is wanneer iemand ‘Olympische Spelen’ intikt. Dan gaat Google er voortaan vanuit dat je de Spelen van 2012 in Londen bedoelt en niet die van pakweg 1992 in Barcelona.

[related_article id=”158901″]

Ook voor zoektermen waarvan de informatie regelmatig verandert, heeft Google aanpassingen doorgevoerd. Een voorbeeld hiervan is het zoeken van de uitslag van een sportwedstrijd, waarbij je uiteraard die van de meest recente match verwacht.

Hetzelfde geldt wanneer je zou zoeken naar digitale spiegelreflexcamera’s. Hierover belooft Google dat je eerst informatie over recente modellen krijgt en niet over een model dat al enkele jaren op de markt is.

Google gebruikt voortaan een nieuwe zoekmethode. En dat zal te merken zijn bij ruim een derde van alle zoekopdrachten. De bedoeling is dat recentere inhoud hoger wordt geplaatst.

De vernieuwing is een uitbreiding van Google Caffeïne, een eerdere aanpassing waarmee Google naar eigen zeggen sneller nieuwe inhoud kan indexeren. De nieuwste aanpassing moet ervoor zorgen dat recente of actuele inhoud hoger komt te staan. Google verwacht dat dit in totaal 35 procent van alle zoekopdrachten zal veranderen.

Een van die aanpassingen is dat je bij zoekopdrachten naar herhalende gebeurtenissen vooral informatie over de recentste editie krijgt. Een voorbeeld hiervan is wanneer iemand ‘Olympische Spelen’ intikt. Dan gaat Google er voortaan vanuit dat je de Spelen van 2012 in Londen bedoelt en niet die van pakweg 1992 in Barcelona.

[related_article id=”158901″]

Ook voor zoektermen waarvan de informatie regelmatig verandert, heeft Google aanpassingen doorgevoerd. Een voorbeeld hiervan is het zoeken van de uitslag van een sportwedstrijd, waarbij je uiteraard die van de meest recente match verwacht.

Hetzelfde geldt wanneer je zou zoeken naar digitale spiegelreflexcamera’s. Hierover belooft Google dat je eerst informatie over recente modellen krijgt en niet over een model dat al enkele jaren op de markt is.

algoritmecaffe-negoogleindexering zoekresultateninternetnieuwsvernieuwing

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!