Storing bij BlackBerry gaat derde dag in
Voor de derde dag op rij zit een groot aantal BlackBerry-gebruikers zonder mobiel internet, e-mail en instant messaging. Fabrikant RIM communiceert amper.
De problemen met de mobiele diensten van BlackBerry-fabrikant RIM zijn nog niet voorbij. Maandag begon de ellende toen een server in een Brits datacenter de geest gaf. Na ongeveer twintig uur waren de problemen verholpen, maar gisterenmiddag waren ze weer terug. RIM zou aan een oplossing werken, maar die is er nog steeds niet.
Gebrekkige communicatie
De Canadese BlackBerry-fabrikant communiceert met gebruikers en operatoren via sociale media maar geeft weinig informatie vrij. Ook de pers moest het aanvankelijk doen met verklaringen als "We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing". De meest verhelderende uitleg die RIM tot dusver gaf klinkt als volgt:
[related_article id=”161563″]
"De vertragingen in dataverkeer die jullie ervaren worden veroorzaakt door een probleem met de coreswitch in de infrastructuur van RIM. Hoewel het systeem zo is ontworpen dat er een back-upswitch is, werkt die niet, ondanks uitvoerig testen vooraf. Daardoor is er een achterstand in dataverkeer, die nu verwerkt wordt om terug kunnen naar ons normale serviceniveau. Nogmaals onze excuses en we houden je op de hoogte."
Aanvankelijk kregen alleen de BlackBerry-gebruikers uit de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) te kampen met de storing. Maar gisteren kwamen daar ook delen van Zuid-Amerika en de Verenigde Staten en Canada bij. Wanneer RIM de storing hoopt opgelost te hebben is niet bekend.
Voor de derde dag op rij zit een groot aantal BlackBerry-gebruikers zonder mobiel internet, e-mail en instant messaging. Fabrikant RIM communiceert amper.
De problemen met de mobiele diensten van BlackBerry-fabrikant RIM zijn nog niet voorbij. Maandag begon de ellende toen een server in een Brits datacenter de geest gaf. Na ongeveer twintig uur waren de problemen verholpen, maar gisterenmiddag waren ze weer terug. RIM zou aan een oplossing werken, maar die is er nog steeds niet.
Gebrekkige communicatie
De Canadese BlackBerry-fabrikant communiceert met gebruikers en operatoren via sociale media maar geeft weinig informatie vrij. Ook de pers moest het aanvankelijk doen met verklaringen als "We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing". De meest verhelderende uitleg die RIM tot dusver gaf klinkt als volgt:
[related_article id=”161563″]
"De vertragingen in dataverkeer die jullie ervaren worden veroorzaakt door een probleem met de coreswitch in de infrastructuur van RIM. Hoewel het systeem zo is ontworpen dat er een back-upswitch is, werkt die niet, ondanks uitvoerig testen vooraf. Daardoor is er een achterstand in dataverkeer, die nu verwerkt wordt om terug kunnen naar ons normale serviceniveau. Nogmaals onze excuses en we houden je op de hoogte."
Aanvankelijk kregen alleen de BlackBerry-gebruikers uit de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) te kampen met de storing. Maar gisteren kwamen daar ook delen van Zuid-Amerika en de Verenigde Staten en Canada bij. Wanneer RIM de storing hoopt opgelost te hebben is niet bekend.